ماسک صورت تاثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

به جای استفاده از ماسک، دست‌های خود را مرتب به مدت ۲۰ ثانیه بشویید

استفاده از ماسک تنها به افرادی که به ویروس آلوده شده‌اند توصیه می‌شود- REUTERS/Henry Nicholls

کریس ویتی، بالاترین مقام پزشکی انگلستان (بخشی از بریتانیا) هشدار داده است که پوشیدن ماسک صورت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا چندان موثر نیست. 

پرفسور ویتی روز چهارشنبه به شبکه خبری اسکای گفت، زدن ماسک صورت در کاهش خطر ابتلا به بیماری تقریبا هیچ تاثیری ندارد.

او افزود: «در مورد استفاده از ماسک، توصیه ما روشن است: اگر به کرونا مبتلا نیستید، پوشیدن ماسک از خطر ابتلا به آن جلوگیری نمی‌کند. بنابراین آن را توصیه نمی‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود:«تنها افرادی که ما گاه برایشان ماسک تجویز می‌کنیم، کسانی هستند که به ویروس آلوده شده‌اند و (پوشیدن ماسک) از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند.»

پرفسور ویتی به مردم توصیه کرد که به جای پوشیدن ماسک، دست‌هاشان را مرتب به مدت ۲۰ ثانیه بشویند.

او همچنین از شهروندان خواست که در این مرحله رفتار عادی روزمره‌شان را تغییر ندهند، اما هشدار داد که ممکن است در بلندمدت  لازم باشد «اقدامات شدیدتری در نظر گرفته شود.» 

او این اظهارات را یک روز پس از انتشار «طرح مبارزه» دولت مطرح کرده است که هدف آن مقابله با شیوع ویروس کرونا در بریتانیاست.

این طرح ۲۷ صفحه‌ای شامل اقدامات مختلف، از جمله تعطیل مدارس و کاهش تعداد اجتماعات بزرگ  است، که به مبارزه با اپیدمی کرونا کمک می‌کند.

کارشناسان و دانشمندان مرتبط با دولت بریتانیا معتقدند که اپیدمی کرونا دو تا سه ماه پس از شیوع گسترده  در کشور، به اوج خود خواهد رسید.

از روز سه شنبه، ۵۱ نفر در بریتانیا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

مَت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا روز سه شنبه در یک بیانیه در پارلمان این کشورهشدار داد که بریتانیا به گونه‌ای فزاینده با اوضاعی «بسیار جدی» روبه‌روست. 

بوریس جانسون، نخست وزیر، ابراز اطمینان کرده است که مردم بریتانیا در «چالش ملی» مبارزه با ویروس کرونا پیروز خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از جهان