ابتلای ۸۳۵ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت؛ افزایش قربانیان به ۷۷ نفر

آمار جدید وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ابتلا به کرونا در ایران رشد زیادی داشته است

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۵ ایرانی دیگر به ویروس کرونا آلوده و ۱۱ نفر دیگر هم فوت شده‌اند.

علیرضا رییسی، معاون وزارت بهداشت در ایران گفته است که استان‌های گیلان، قم و تهران بیشترین شمار آلودگی به ویروس کرونا را دارند.

او همچنین گفت که در دو هفته گذشته بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده است.

به این ترتیب تا ظهر روز سه‌شنبه و در سیزدهمین رو اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، شمار مبتلایان ۲۳۳۶ نفر و قربانیان ۷۷ نفر بوده‌ است.

این تعداد قربانی پس از چین در رتبه دوم جهانی قرار دارد. دلیل بالا بودن نرخ مرگ ناشی از کرونا در ایران محل مناقشه است. برخی مانند شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقدند که «اقدامات پیشگیرانه» دیر و با تاخیر آغاز شده است.

مقامات ایران متهمند که اعلام رسمی ورود کرونا به ایران را به دلیل در پیش ‌بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاخیر و پس از برگزاری این دو رویداد انجام داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمدعلی رمضانی، نماینده منتخب آستانه اشرفیه که سه روز پیش فوت شد، پیش از روز برگزاری انتخابات مجلس با تشخیص کرونا در بیمارستان بستری شده بود در حالی که مقامات بهداشتی ایران برای نخستین بار چهار روز پس از پایان انتخابات ورود کرونا به ایران را تایید کردند. 

موضوع تعلل و مخالفت با قرنطینه کانون‌های انتشار ویروس مانند شهر قم نیز موضوع دیگری است که به انتشار گسترده کرونا در ایران شتاب بیشتری داد.

همچنین برخی از کادر درمان در ایران معتقدند که امکانات فعلی پاسخگوی نیاز مبتلایان به کرونا نیست. دکتر بهروز فرزانگان، رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در یک ویدیو اعلام کرده است برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا که در شرایط حاد هستند به دستگاه «اکمو» یا ریه مصنوعی نیاز دارند.

بیشتر قربانیان در اثر عوارض ناشی از افت سطح اکسیژن خون و نارسایی ریوی فوت شده‌اند و ایران نیاز به دستگاه‌های مدرن برای مراقبت از بیمارانی دارد که وارد مرحله حاد می‌شوند.

مقامات وزارت بهداشت در ایران اعلام کرده‌اند تا کنون ۴۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

به رغم بالا بودن آمار قربانیان کرونا در ایران، هنوز درصد کمی از مبتلا شدگان فوت می‌شوند که در صورت تجهیز مراکز درمانی ایران، این آمار کاهش خواهد یافت.

بیشتر از