کرونا در ایران؛ معاون وزیر بهداشت مبتلا شد

با وجود انتشار سریع کرونا، دولت ایران هنوز هیچ شهری را قرنطینه نکرده است

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ایرج حریرچی، معاون وزرات بهداشت ایران به ویروس کرونا آلوده شده است. 

سخنگوی وزارت بهداشت هم به صداوسیما گفته است آقای حریری که آزمایشش در مورد بیماری کرونا مثبت بوده در قرنطینه قرار گرفته است. 

در روز سه شنبه، تعداد تلفات کرونا در ایران به ۱۶ نفر رسید.

در این میان، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرده که کلیه ۱۳۲ مسافر و خدمه هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیه که از تهران پرواز کرده‌اند، به مدت ۱۴ روز در بیمارستانی در آنکارا در قرنطینه قرار داده شده و تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت. 

آقای کوجا در بیانیه‌ای گفت به دنبال تصمیم آنکارا در روز شنبه و یکشنبه برای مسدود کردنش مرزش با ایران، هواپیمای مذکور شهروندان ترکیه را از ایران خارج و به کشور بازگردانده است. این تصمیم به خاطر شیوع بیماری کرونا در ایران اتخاذ شده است. 

آقای کوجا گفت:«یک پرواز ویژه برای تخلیه شهروندان ترکیه که مایل بودند از ایران به کشور بازگردند، تدارک دیده شد. شهروندانی که با این پرواز از ایران خارج می‌شوند، (در بدو ورود به ترکیه) به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.»

شبکه «سی ان ان ترک» می‌گوید ۱۷ مسافر از جمله ۱۲ نفر از شهر قم (و حومه) مظنون به ابتلا به بیماری کرونا هستند.

آژانس خبری «دمیدرورن» ترکیه ویدئوی تعدادی آمبولانس را نشان داده که به دنبال فرود هواپیما در آنکارا در کنار آن صف کشیده و در اطراف آن‌ها پرسنل بهداشتی با لباس‌های حفاظتی روی باند فرودگاه مستقرند. 

از هنگام شیوع بیماری در اواخر سال گذشته، ، بیش از ۸۰ هزار نفر در چین به ویروس کرونا آلوده شده و ۲۶۶۳ نفر بر اثر عوارض آن درگذشته‌اند.

اکنون ویروس کرونا در ۲۹ کشور جهان منتشر شده است.

این نگرانی وجود دارد که ایران منشاء جدید شیوع بیماری در خاورمیانه از جمله ترکیه، عراق، کویت و عمان شود.

بیشتر از