ویروس کرونا؛ پریمارک درباره کمبود محصولات پوشاک در آینده هشدار داد

به دلیل تاخیر فعالیت شرکت‌های چینی ممکن است برخی محصولات در ماه‌های آینده کمیاب شوند

فروشگاه پریمارک که محصولات فراوانی را از چین می‌آورد، «ذخیره کافی برای چندین ماه را دارد»- OLI SCARFF / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شرکت «اسوشیتد بریتیش فود» که یک کمپانی چندملیتی فروش مواد غذایی در بریتانیا و مالک فروشگاه مواد غذایی «پریمارک» است، هشدار داد در صورتی که تاخیر فعالیت شرکت‌های چینی بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا ادامه یابد، این خطر وجود دارد که برخی محصولات در ماه‌های آینده کمیاب شوند. 

این شرکت در عین حال گفت فروشگاه پریمارک که محصولات فراوانی را از چین می‌آورد، «ذخیره کافی برای چندین ماه را دارد» و در نتیجه انتشار ویروس کرونا هیچ‌گونه «کمبود کوتاه‌مدت» در مورد اجناس را پیش‌بینی نمی‌کند. 

اسوشیتد بریتیش فود گفت طرح‌ها برای کاهش تاثیر ویروس کرونا در فعالیت فروشگاه پریمارک را در دست بررسی دارد، از جمله احتمال افزایش تولید از سوی کارخانجات دیگر در مناطق مختلف. 

 این شرکت که سهامش جزو  ۱۰۰ شرکت باارزش بالا در بورس لندن است، همچنین گفت برخی کارخانجات مواد غذایی‌اش در چین از جمله ای‌بی مائوری، ای‌بی آگری، و اوالتاین، به دلیل «محدودیت‌های لجستیک و کارگری»‌ ناشی از ویروس کرونا، با ظرفیت پایین کار می‌کنند. 

 صدور هشدار فوق در حالی است که اسوشیتد بریتیش فود گفته است به دنبال فروش بالای این فروشگاه ممتاز، پیش‌بینی می‌شود که هم فروش‌ شش ماهه و هم رشد سود عملیاتی از انتظارات فراتر رود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 این گروه تجاری گفت فروش پریمارک، که اخیرا بزرگتر نیز شده است، در نیمه اول سال مالی ۴.۲ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است. این گروه گفت با پشتوانه منافع فروش برای نیمه اول سال مالی تا آخر فوریه، پیش‌بینی می‌کند که ارقام و آمار کل سال طبق برنامه پیش برود. 

اسوشیتد بریتیش فود گفت فروش پریمارک در بریتانیا به دنبال گسترش فروشگاه‌ها و افتتاح فروشگاه‌های جدید، طبق پیش‌بینی‌ها سه برابر افزایش داشته است. 

همزمان گفته می‌شود که فروش مثل‌به‌مثل طی شش ماه گذشته ۳.۱ درصد سقوط کرده است. این شرکت گفت فروش بریتانیا در ماه‌های نوامبر و دسامبر «به طور خاص خوب» بوده است اما در ماه‌های ژانویه و فوریه «ضعیف» شده است. 

 اسوشیتد بریتیش فود گفت سود قسمت کسب‌وکار مربوط به شکر، به دلیل افزایش قیمت شکر در اتحادیه اروپا و افزایش صادرات، سود بالاتری پیش‌بینی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود. 

بخش خواربار این شرکت نیز طبق انتظارات سوددهی داشته است، سود نسبت به سال گذشته بهبود یافته و شرکت از کاهش خسارات در قسمت نانوایی نیز سود برده است. 

شرکت تجارت مواد غذایی اسوشیتد بریتیش فود گفت که در قسمت مربوط به فروش چای، در مقایسه با سال قبل هم در بخش چای سیاه و هم در بخش دمنوش فروش افزایش یافته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان