در کارنوال ریو برزیل چه می‌گذرد؟

این جشن خیابانی در هفته جاری شروع می‌شود

کارنوال ریو مهمترین جشن‌ برزیل است- CARL DE SOUZA / AFP

کارناوال (جشن خیابانی) ریو یکی از بزرگ‌ترین، جذاب‌ترین و درخشان‌ترین مراسم‌ها در تقویم برزیل است.

اما کی برگزار می‌شود، چه چیزی را جشن می‌گیرند و چگونه می‌توانید در آن شرکت کنید؟ هر آنچه لازم است بدانید در زیر آمده است.

 

کارناوال ریو کی برگزار می‌شود؟

این کارناوال رویدادی سالانه است که همواره روز جمعه قبل از «چهارشنبه خاکستر» آغاز می‌شود. امسال، مراسم در تاریخ ۲۱ فوریه شروع می‌شود، در روزهای پس از آن ادامه دارد و در روز «چهارشنبه خاکستر» (۲۶ فوریه) یعنی روز آغاز ایام مقدس به پایان می‌رسد.

کارناوال ریو کجا برگزار می‌شود؟

این رویداد در ریو دو ژانیرو، بزرگترین شهر برزیل، برگزار می شود. رقابت مدارس رقص سامبا به صورت رژه در «سامبادروم» انجام می‌شود. سامبادروم محل رژه‌ای‌ست که مخصوصا برای کارناوال ساخته شده است. پس از مراسم‌ رسمی، جشن و شادی در تمامی خیابان‌های شهر شروع می‌شود.

در این کارناوال چه چیزی جشن گرفته می‌شود؟

ریشه و اساس کارناوال ریو، به سنت‌های بتپرستان اروپایی و هم به باورهای کاتولیک برمی‌گردد. این کارناوال در اصل یک جشنواره غذا بود که در آن مردم از آخرین فرصت‌ها برای پرخوری و تفریح قبل از شروع ایام مقدس استفاده می‌کردند. در دوران قدیم پیروان کلیسای کاتولیک در ایام مقدس ریاضت می‌کشیدند و روزه می‌گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما شور و حال منحصر به فرد کارناوال حاصل برخورد فرهنگی بین استعمارگران پرتغالی و بومیان است. مهاجران سنت «انترودو» (کارناوال) را از اروپا با خود آوردند که بعدها با علاقه بیش از حد بومیان به موسیقی و رقص ترکیب شد.

مراسم تدریجا به یک جشن سالانه در سطح شهر تغییر یافت و با خلق رقص سامبا در اوایل قرن بیستم به اوج خود رسید. اولین مدارس آموزش سامبا در دهه ۱۹۲۰ تاسیس شدند و اولین مسابقات رژه سامبا نیز در سال ۱۹۳۳ برگزار شد.

برنامه‌های اصلی کارناوال کدامند؟

در روزهای ۲۱ تا ۲۴ فوریه، رژه سامبا برگزار می‌شود و رژه قهرمانان روز شنبه ۲۹ فوریه برگزار می‌شود (در این رژه شش مدرسه برتر هنر خود را به نمایش می‌گذارند). قیمت بلیت صندلی‌های تماشاچیان بر روی پله‌های سیمانی سامبادروم از ۲۰ دلار شروع می‌شود. همچنین، روز شنبه ۲۲ فوریه، مراسم «مجیک بال» در قصر «کوپاکابانا» برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین و فاخرترین مراسم کارناوال است. مهمانان می‌توانند از بین صندلی‌های پشت میز برای شام بوفه، جا رزرو کنند و به نوشیدنی رایگان دسترسی داشته باشند یا بلیت سرپا بخرند.

چگونه می‌توانید در کارناوال شرکت کنید؟

کسانی که به کارناوال می‌روند، جدای از خریدن بلیط رژه‌ها و شرکت کردن در جشن و شادی، می‌توانند عضو یکی از مدارس سامبا شوند و خود در کارناوال شرکت کنند. تنها کاری که باید بکنند این است که یک دست از لباس‌های رسمی مشخص شده در وبسایت مراسم را خریداری کنند. اما، بهتر است زودتر از موقع آنجا باشید چون لباس‌های مراسم محدودند و معمولا تا اواسط ژانویه همه آنها به فروش می‌روند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید بلیط به وبسایت rio.com مراجعه کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی