در سال ۲۰۱۲ با دخالت یک سناتور، سندرز وارد رقابت با اومابا نشد

سندرز پیشتاز رقابت برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰

برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تجمع اعتراضی به گرانی قیمت دارو در ایالات متحده - REUTERS/Rebecca Cook

بنا به گزارشی جدید، برنی سندرز خیلی نزدیک بوده در دور مقدماتی انتخابات ۲۰۱۲ علیه باراک اوباما وارد رقابت شود، تا آنکه یکی از سناتورهای بلندمرتبه دموکرات دخالت کرده و از او خواسته چنین کاری نکند.

سناتور ورمانت اکنون مشغول رقابت در دور مقدماتی انتخابات ۲۰۲۰ حزب دموکرات است ولی ظاهرا اولین تلاش او در رقابت با آخرین رئیس جمهوری دموکرات، که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین چهره‌های این حزب است، صورت گرفته تا او را از کاخ سفید بیرون کند.

این طرح و برنامه در نشریه آتلانتیک گزارش شده است که ادعا می‌کند هری برد، سناتور بازنشسته ایالت نوادا که زمانی رهبر اکثریت در مجلس سنا بود، آقای سندرز را راضی می‌کند این کار را انجام ندهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به این گزارش، آقای سندرز احتمال نامزد شدن خود را در آن رقابت با پاتریک لیهی، سناتور دیگری از ایالت ورمانت، مطرح کرده که او هم بلافاصله جیم مسینا، رئیس ستاد انتخابات مجدد رئیس جمهوری سابق را از تصمیم وی باخبر می‌کند.

مدیر سابق ستاد انتخاباتی گفت، شنیدن این خبر «کاملا باعث ترس و وحشت» او شد چرا که «هر رئیس جمهوری که مجبور به رقابت در انتخاباتی واقعی برای دور مقدماتی در دور دوم شده، انتخابات سراسری را باخته است.»

آتلانتیک گزارش می‌دهد، آقای رید حداقل دو بار با آقای سندرز تماس می‌گیرد و در نهایت آقای سندرز تصمیم می‌گیرد نامزد نشود.

این گزارش جدید هم حاکی از صحت شایعات موجود درباره رابطه پرتنش میان آقای سندرز و آقای اوباما است چرا که گزارش شده بود، آقای اوباما اگر احتمال برود که آقای سندرز برنده احتمالی دور مقدماتی حزب خواهد شد، به فکر دخالت در روند دور مقدماتی انتخابات و حمایت از نامزدی خاص است.

به‌رغم نارضایتی چهره‌های کارکشته حزب دموکرات، آقای سندرز پیشتاز رقابت برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است و در آیووا و نیوهمپشایر، دو ایالت اولی که رای‌گیری مقدماتی را انجام داده‌اند، نتیجه درخشانی کسب کرده است.

نوادا، ایالت سکونتگاه آقای رید، سومین ایالتی است که انتخابات حزبی در روز شنبه دور مقدماتی خود را در آن برگزار می‌کند.