رد صلاحیت  نمایندگان فعلی مجلس سبب دعوای زن و شوهری شده

به گفته منابع نزدیک به سپاه، روابط جنسی‌ دلیل رد صلاحیت ۳۴ نماینده مجلس بوده

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار خواهد شد - عکس از وب‌سایت جماران 

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید که نحوه رد صلاحیت  شورای نگهبان سبب ایجاد مشکلات و دعوای خانوادگی برای برخی نمایندگان شده است.

او در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا ضمن انتقاد از رفتار شورای نگهبان گفته است: « من افرادی را می‌شناسم که عدم تایید صلاحیت‌شان باعث شده در بین خانواده‌هایشان دعواهای جدی پیش بیاید، بین خانم و آقا، بین فرزندان یا بین طرفداران‌شان.»

این نماینده مجلس گفته است  باید به نماینده‌ها هشدار داده می‌شد که مراقب رفتارشان باشند: « برایم جای سئوال است که چطور ما نزدیک به صد نماینده را رد صلاحیت می‌کنیم؟ این‌ها نخبگان جمهوری اسلامی هستند و برای نظام تلاش کردند و زحمت کشیدند. چرا در دوره نمایندگی‌شان تذکری به آنها داده نشده که مراقب رفتارشان باشند. چرا اجازه می‌دهیم سرمایه‌های مملکت به راحتی به زعم آقایان دچار یک فرایند نامعلوم شوند و از دست ما بروند؟»

آقای محبی‌نیا از نمایند‌ه‌های اصولگرای مجلس شورای اسلامی است که صلاحیتش برای کاندیداتوری مجلس آینده به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

در هفته‌های گذشته حساب‌های کاربری نزدیک به سپاه پاسداران، در شبکه‌های اجتماعی دلیل رد صلاحیت ۳۴ نماینده کنونی مجلس را «روابط جنسی غیرمتعارف» اعلام کرده بودند. این گروه از کاربران  - که عمدتا وابسته به موسساتی مانند سراج و دیگر موسسات فضای مجازی سپاه هستند - نمایندگان رد صلاحیت ‌شده را  تهدید کرده بودند که در صورتی که «ژست اپوزیسیون» بگیرند اسامی‌شان را افشا خواهند کرد.

محبی‌نیا در این مصاحبه از «نیروهای انقلاب» خواسته تا بالای سر نیروهای خودی اصلاح‌طلب و اصولگرا «منور» روشن نکنند: « هیچ‌وقت ما نباید منور را بالای سر جریانات خودی روشن کنیم، چون دیده می‌شوند. منور برای این است که ما عوامل مخل حرکت ملی را بشناسیم و لذا پرتابش باید به خارج از کشور و خارج از چادر گروه‌های سیاسی خودی باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، نیز پس از بالاگرفتن جنجال رد صلاحیت  یک‌‌سوم نمایندگان مجلس کنونی، دلیل رد صلاحیت  بخش دیگری از آنها را دخالت در فساد، قاچاق، رشوه و رانت اعلام کرده بود: «برخی از این افراد دچار مسائل اقتصادی و مال‌اندوزی حرام شده‌اند که این‌ها رد صلاحیت شده‌اند. فردی که ۲۷۰ میلیارد تومان در یک پروژه ساختمانی در یک شهر سرمایه‌گذاری کرده و امتیاز تأسیس یک کارخانه آب معدنی را از طریق اعمال نفوذ برای برادر کوچکش که زیر سی سال سن دارد گرفته، چنین فردی باید تأیید شود؟ فردی که در پوشش موسسه عام‌المنفعه با ارز دولتی گوشت وارد کرده و با قیمت آزاد در بازار عرضه کرده و مخارج انتخاباتی خود را از این طریق به‌دست آورده، باید تأیید شود؟ آیا فردی که برای قاچاق سیگار رشوه‌های کلان پرداخت کرده و جزئیات این اقدام در پرونده سوابق او موجود است، باید تأیید شود؟»

بیشتر از