ویروس کرونا؛‌ انتقال به قرنطینه در یک محفظه آهنی

یک زن چینی که خود خبر سفرش به ووهان را اطلاع داده بود، فریادزنان به قرنطینه رفت

اعضای کادر پزشکی در حال انتقال فرد آلوده به ویروس کرونا به بیمارستانی در ووهان-AFP 

ویدیویی در رسانه‌‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک زن مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در چین، در حالی که فریاد می‌کشد، درون یک محفظه فلزی قرار می‌گیرد و به قرنطینه منتقل می‌شود. 

این ویدیو نشان می‌دهد که آن زن، توسط مردان ملبس به یونیفرم‌های سرتاسری، به محفظه متصل به یک کامیون منتقل می‌شود. او قبل از سوار شدن به محفظه، همسرش را بغل می‌کند و پس از بسته شدن درها، صدای جیغ و فریادش به گوش می‌رسد. 

گلوبال تایمز، که یک نشریه دولتی مرتبط با «پیپلز دیلی» است، اصالت این ویدیو را تایید کرده است. این نشریه با یک مقام حزب کمونیست چین در سوژو در استان جیانگسو، مصاحبه کرده است. او در آن مصاحبه می‌گوید که آن زن در ماه ژانویه پس از سفر به ووهان، به سوژو رفته بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلوبال تایمز در ویدیوی فوق که در شبکه توییتر منتشر شده است، می‌گوید که خود آن زن به مسئولان تلفن کرده است تا درباره سفر اخیرش اطلاع‌رسانی کند، و در آن مکالمه تلفنی، با قرنطینه شدن در «یک منطقه خاص» موافقت کرده است. 

مقام حزب کمونیست که فقط با عنوان «خانم یو» از او یاد شده است، اذعان کرده است که انتقال او به قرنطینه «با واکنش‌های عاطفی شدید» همراه بوده است. 

این مقام حزب کمونیست درباره نحوه انتقال (بیماران یا افراد مشکوک به ابتلا) گفت که«محفظه‌های آهنی» تعبیه شده‌اند تا «بیماران مشکوک مجبور نباشند زیر باران بنشینند.»

گلوبال تایمز و خانم یو، هر دو تاکید کرده‌اند که علی‌رغم حضور پلیس، زن مشکوک به ابتلا، به زور به درون محفظه هدایت نشد. 

پس از شناسایی اولیه ویروس کرونا در چین در ماه دسامبر ۲۰۱۹، ویدیوهای مشابهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و همزمان، مسئولان این کشور در تلاش هستند تا بیماری را تحت کنترل درآورند. 

ویروس کرونا تا کنون بیش از ۱۳۵۰ نفر را کشته است. این رقم به مراتب فراتر از ۷۷۴ مورد مرگ بر اثر مرض سارس در سال ۲۰۰۳ است. 

در استان هوبی، ۲۴۲ نفر در روز چهارشنبه بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند. این امر،  نشان‌دهنده افزایش چشمگیر موارد مرگ پس از شیوع بیماری است. 

پکن دو مقام استانی را اخراج کرده است. 

از سویی دیگر، ژاپن روز پنجشنبه از اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در آن کشور خبر داد و مقامات بخش بهداشت اتحادیه اروپا، در نشستی در بروکسل شرکت کردند تا درباره نحوه کنترل انتشار ویروس کرونا در اروپا، مذاکره کنند. 

© The Independent

بیشتر از جهان