واقعیت مجازی، امکان دیدار مادر با دختر درگذشته‌اش را فراهم کرد

نایئون در سال ۲۰۱۶ بر اثر ابتلا به یک بیماری نادر جان خود را از دست داد

واقعیت مجازی به این مادر امکان داد برای لحظاتی دختر شبیه‌سازی شده‌اش را ببیند و او را لمس کند-David Becker /AFP

 یک فیلم مستند نشان‌ می‌دهد که فن‌آوری واقعیت مجازی، یک مادر اندوهگین در کره جنوبی را قادر کرد تا با دختر درگذشته‌اش دیدار کند. 

جنگ‌ جی‌سونگ در فیلم مستندی به نام «تو را دیدم» بازی می‌کند که در آن، تیم تولید با استفاده از واقعیت مجازی این رویارویی پراحساس را فراهم ساخته‌اند. 

جنگ جی‌سونگ مادر چهار فرزند است و می‌گوید‌:‌ «شاید بهشت واقعی باشد. نایئون را دیدم که با لبخند صدایم کرد، خیلی کوتاه بود. اما خیلی خوشحال‌کننده بود. فکر می‌‌کنم رویایی بود که همیشه می‌خواستم.»

 نایئون، دختر هفت ساله خانم جنگ در سال ۲۰۱۶ بر اثر ابتلا به یک بیماری نادر جان باخت. تیم فنی او را در پارکی شبیه‌سازی کرده که جنگ خاطرات خوشی از دخترش در آن داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته نشریه آجو بیزنس دیلی، تیم فنی از یک کودک برای شبیه‌سازی حرکات و همچنین صورت و صدا و بدن نایئون استفاده کرد تا به شکل مجازی او را زنده کنند. 

لحظه پراحساس دیدار جنگ با دخترش، در حالی که پدر، برادر، و خواهر نايئون صحنه را تماشا می‌کنند، ثبت شده است. 

در این صحنه جنگ عینک مخصوص واقعیت مجازی به چشم زده و فرزند مجازی‌ و شبیه‌سازی شده‌‌اش را می‌بیند که به سوی او می‌دود و می‌گوید: «کجا بودی مامان؟ یاد من بودی؟» خانم جنگ در حالی که اشک می‌ریزد می‌گوید:‌ «همیشه به فکرت هستم.» و به سوی او می‌رود تا لمسش کند. او حتی توانست دست دختر مجازی‌اش را بگیرد. 

 جنگ در بلاگی که یک روز پس از پخش فیلم بسته شد، گفت با حضور در فیلم موافقت کرد تا «کسی که مثل من فرزند یا برادر یا پدر و مادرش را از دست داده » احساس راحتی کند. 

او افزود:‌ «بعد از سه سال، حالا فکر می‌کنم بیش از آن که دلتنگش باشم باید دوستش بدارم… تا بتوانم دفعه بعد که او را می‌بینم راحت‌تر و مطمئن‌تر باشم.»

خانم جنگ گفت: «امیدوارم مردم بعد از دیدن این فیلم نایئون را به یاد بسپارند.»

این فیلم مستند ششم ژانویه در شبکه تلویزیونی مونهوا در کره جنوبی به نمایش درآمد. 

© The Independent

بیشتر از جهان