ویروس کرونا؛ قرنطینه مسافران یک کشتی تفریحی در ژاپن

۱۰ تن از مسافران این کشتی به کرونا مبتلا شده‌اند

در میان مسافران کشتی تفریحی «دایموند پرنسس» متعلق به شرکت کشتیرانی «پرنسس»  که در حال حاضر در ساحل ژاپن لنگر انداخته و در قرنطینه است، تعدادی گردشگر آمریکایی هم هستند که یکی از آن‌ها به کرونا مبتلا شده است.

تعداد دو هزار و ۶۶۶ مسافر و هزار و ۴۵ خدمه «دایموند پرنسس» پس از مشاهده مورد ابتلا به این ویروس، حال یک دوره طولانی قرنطینه را آغاز کرده‌اند.

کشتی روز دوشنبه در خلیج «یوکوهاما» لنگر انداخت و متعاقب آن، به مسافران آن اطلاع داده شد اجازه خروج از آن را ندارند.

روز سه‌شنبه صبح اعلام شد که ده نفر از سرنشینان کشتی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، که توسط گارد ساحلی ژاپن به ساحل آورده شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

شرکت کشتیرانی «پرنسس کروزِز» تایید کرده است که دو استرالیایی، یک آمریکایی، سه مسافر از هنگ کنگ، سه ژاپنی و یک خدمه فیلیپینی، به کرونا مبتلا شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو شهروند آمریکایی، جری یورگنسِن و شوهرش مارک که  چند هفته به گردشگری در آسیای جنوب شرقی مشغول بوده‌اند، در تماس با شبکه تلویزیونی «کی یو تی وی» در «سالت لِیک سیتی» گفتند که مسئولان ژاپنی وارد کشتی شدند و به تمام کابین‌ها سر زدند و حرارت بدن مسافران را اندازه‌گیری کردند، و کسانی را که تب داشته‌اند، از کشتی خارج کرده‌اند. 

به سایر مسافران کشتی گفته شده است که باید به مدت دو هفته در کابین‌‌هاشان بمانند. در این میان، غذای جیره‌بندی شده توسط خدمه میان آن‌ها توزیع می‌شود.

شرکت پرنسس کروزز می‌گوید، نیمی از مسافران کشتی ژاپنی، و ۴۲۸ نفر از آنان نیز شهروند آمریکا هستند.

قرار بر این است که کشتی پس از انجام عملیات معمول دریایی، از جمله تولید آب شیرین و ماسه‌روبی، برای دریافت غذا و دیگر مواد لازم به خلیج یوکوهاما بازگردد.

کشتی تفریحی دیگری به نام «ورلد دریم» متعلق به شرکت «گِنتینگ» که مسئولیت سفرهایش با «دریم کروزز» است، نیز با ۳۷۰۰ مسافر و خدمه در ساحل هنگ کنگ زیر قرنطینه است و مسئولان بهداشتی هنگ کنگ در حال معاینه آن‌ها هستند.

به کشتی تفریحی «ورلد دریم» اجازه لنگر انداختن در تایوان داده نشد، زیرا در هنگام ورود کشتی به آب‌های تایوان، سه تن از مسافران کشتی (اکنون هشت نفر) که همه اهل چین و از مسافران پیشین کشتی بودند، پس از سفر میان چین و ویتنام در ماه ژانویه، به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

ادیت پون، سخنگوی شرکت کشتیرانی «گِنتینگ هنگ کنگ با مسئولیت محدود» که مالک موسسه «دریم کروزز» است، تایید کرده است که ۳۰ نفر از خدمه کشتی گفته‌اند که به عوارض کرونا مبتلا شده‌اند.

او به برنامه «یو اس ای تودی» گفت: «ما در حال حاضر منتظر نتیجه آزمایش‌ها هستیم. با دریافت نتیجه معاینات، در مورد گام بعدی، طبق دستورهای وزارت بهداشت عمل خواهیم کرد. تا آن هنگام، طبق توصیه وزارت بهداشت، هیچ‌یک از مسافران کشتی از آن خارج نخواهد شد.»

نشریه «ساوث چاینا مورنینگ پست» گزارش می‌دهد که دکتر «لونگ یو هُنگ»، افسر ارشد بهداشت بنادر در مرکز مراقبت‌های بهداشتی، گفته است که از میان خدمه‌ای که اظهار بیماری کرده بودند، سه نفر دچار تب، و یک نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا بوده است. 

او گفت:«سه نفری که به تب دچار شده‌اند، برای قرنطینه به بیمارستان منتقل شده‌اند. ۲۷ خدمه دیگری که از عوارض عفونت سینه، از جمله سرفه و گلودرد شکایت کرده‌اند، تحت آزمایش‌های ویروس کرونا هستند.»

تا  کنون بیش از ۶۳ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و نزدیک به پانصد تن هم جان خود را از دست داده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان