ویروس کرونا؛ ژاپن ۳۷۰۰ سرنشین یک کشتی کروز را غربالگری می‌کند

مسافر بریتانیایی می‌گوید: «این کشتی شبیه شهر ارواح است، واقعا عجیب است!»

در ژاپن ۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است  - STR / JIJI PRESS / AFP

پس از آنکه نتایج آزمایش بر روی مسافر هنگ کنگی یک کشتی کروز در ماه گذشته، نشان داد که او به ویروس کرونا مبتلا شده است، حدود ۳۷۰۰ مسافر و خدمه این کشتی قرنطینه شده‌اند و فرآیند انجام غربالگری پزشکی بر روی آن‌ها شروع شده است.

این کشتی که دایموند پرینسس نام دارد، روز دوشنبه پس از رسیدن به خلیج یوکوهاما در ژاپن در آنجا متوقف شد.

به گفته مدیران شرکت کارنیوال ژاپن، که مدیریت این کشتی را برعهده دارد، شخص مبتلا مردی ۸۰ ساله بود که روز ۲۰ ژانویه سوار کشتی شده و پنج روز بعد در هنگ کنگ از آن پیاده شده بود.

طبق گزارش ژاپن تایمز، یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت، گفته است که هشت نفر از مسافران کشتی، برخی علایم بیماری، از جمله تب، دارند.

به مهمانان این کشتی که در روپوش‌های پلاستیکی آبی و ماسک به صورت در حال قدم زدن در کشتی دیده شده‌اند، توصیه شده است، در مدتی که تیم پزشکی کار غربالگری را انجام می‌دهند در کابین‌های خود بمانند.

دیوید ابل، یکی از مسافران بریتانیایی این کشتی، به پرس آسوشیشن گفته است که او و همسرش، سالی، قرار بوده روز دوشنبه به بریتانیا بازگردند اما از آنجا که اجازه خروج از کشتی به آن‌ها داده نشده ناچار پرواز خود را لغو کرده‌‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید: «این کشتی شبیه شهر ارواح است، واقعا عجیب است! من رفتم در قسمتی از کشتی که معمولا شلوغ است قدمی بزنم؛ نوازنده‌ها در حال نواختن موسیقی بوندد، اما در آنجا که معمولا بسیار شلوغ است، فقط حدود ۲۰ نفر را دیدم. حتی مکان‌های خرید که باید مملو از جمعیت باشد خالی از مردم بود.»

آقای سوگا گفت، پس از آنکه مسئولان بهداشتی فرآیند غربالگری را روی همه افراد انجام دادند، کسانی که تب یا احساس ناخوشی دارند آزمایش خواهند شد. پس از آن مقامات تصمیم خواهند گرفت که به افراد اجازه خروج از کشتی را بدهند یا نه.

روز شنبه، ژاپن اعلام کرد به آن دسته از افراد خارجی که در استان هوبی چین بوده‌اند اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد. بیشتر افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان هستند.

در ژاپن ۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است. ۱۷ مورد از آن‌ها در شهر ووهان، مرکز استان هوبی، بوده‌اند، یعنی جایی که شیوع این ویروس آغاز شد.

تا کنون، در سرتاسر جهان بیش از ۲۰۶۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌، و ۴۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تنها در سرزمین اصلی چین، ۲۰۴۳۸ مورد ابتلا تأیید شده است.

به گزارش کیودو نیوز، ژاپن همچنین در حال تدارکات برای هماهنگی با سازمان جهانی بهداشت است تا اطمینان حاصل کند که شیوع این بیماری بر المپیک و پارالمپیک توکیو، که در سال جاری برگزار خواهد شد، تأثیر نمی‌‌گذارد.

© The Independent

بیشتر از جهان