ویروس کرونا؛ بخت بد مسافر بلژیکی همراه با بریتانیای‌های از چین برگشته

تمامی افرادی که در این پرواز بودند، در حال حاضر قرنطینه شده و تحت نظر هستند

 گفته می‌شود شیوع ویروس کرونا در انگلستان بسیار گسترده شده است - Handout / FIUMICINO AIRPORT PRESS OFFICE / AFP

بهداشت عمومی انگلستان تأیید کرده است، یک زن بلژیکی که همراه شهروندان بریتانیا از شهر کرونازده ووهان باز گشته است، طبق نتایج آزمایش‌ها، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

سازمان بهداشت بلژیک اعلام کرده است که این زن یکی از نه شهروند این کشور بوده است که با هواپیمای بریتانیایی به اروپا بازگشته‌اند. ۳۰ مسافر اهل کشورهای دیگر اروپا سوار این هواپیما بوده‌اند.

حدود ۱۱ شهروند بریتانیا که در این پرواز بودند، پس از بازگشت به پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتز نورتون، در آکسفوردشر منتقل شدند.

از این افراد ۱۰ تن به بیمارستان ارو پارک در شهر ویرال در مرزیساید منتقل شدند تا به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند. نفر دیگر به بیمارستانی در آکسفورد برده شد تا آزمایش احتمال ابتلا به ویروس کرونا روی او انجام شود.

نیک فین، معاون خدمات ملی بیماری‌های عفونی در مرکز بهداشت عمومی انگلستان، گفت: «به این مرکز گزارش شده، شخص بلژیکی که همراه شهروندان بریتانیا باز گشته است، طبق نتایج آزمایش مبتلا به ویروس کروناست.»

او افزود: «تمامی افرادی که در این پرواز بودند، در حال حاضر قرنطینه شده و تحت نظر هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که این ویروس در چین همچنان قربانی می‌گیرد، مقامات بریتانیا مصرانه از شهروندان خود، که در سرزمین اصلی چین هستند، می‌خواهند که این کشور را ترک کنند.

پس از آنکه مت هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا، اعلام کرد که انتظار می‌رود افراد بیشتری در این کشور به این ویروس مبتلا شده باشند، وزارت امور خارجه توصیه‌های سفری خود را تغییر داد.

مقامات می‌گویند این تغییر در توصیه‌ها اقدامی احتیاطی است تا در صورت توقف پروژه‌های تجاری بیشتر از چین و یا تمدید محدودیت‌های سفر از سوی چین، برای اقدامات لازم آماده باشند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه، گفت: «ما اکنون به شهروندان بریتانیا در چین توصیه می‌کنیم که اگر می‌توانند از این كشور خارج شوند، تا خطر قرار گرفتن آن‌ها در معرض این ویروس کاهش یابد. در حال حاضر هنوز شماری از شهروندان بریتانیا در استان هوبی هستند که می‌خواهند از آنجا خارج شوند. ما شبانه‌روز در تلاشیم که امکانات لازم را برای بیرون آوردن آن‌ها فراهم کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان