برادران ترامپ در آیوا: دوباره آنها را شکست خواهیم داد

دونالد ترامپ جونیور: ترویج ایدئولوژی‌های سوسیالسیتی و کمونیستی شوخی نیست

دونالد ترامپ جونیور (وسط) به همراه کیمبرلی گیلفویل (راست)، برادر کوچکترش اریک (چپ) و همسر اریک، لارا-JIM WATSON / AFP

درست مصادف با آماده شدن رای‌دهندگان حزب دموکرات برای شرکت در اولین انتخابات مقدماتی این حزب در دوشنبه شب، نزدیکان دونالد ترامپ عازم ایالت آیوا شدند تا برای انتخاب مجدد رئیس جمهور گردهمایی انتخاباتی برگزار کنند.

همزمان با پیشتازی برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت در یکی از آخرین نظرسنجی‌های این ایالت کلیدی که اولین رای‌گیری را برگزار می‌کند، دونالد ترامپ جونیور که به همراه دوست دخترش، کیمبرلی گیلفویل، برادر کوچکترش اریک و همسر اریک، لارا، به آیوا رفت به طرفداران رئیس جمهور در این ایالت گفت جلوی رقابت نامزدهای دموکرات برای اخراج پدرش از کاخ سفید را بگیرند.

پسر ۴۲ ساله ترامپ که حتی خود نیز به صورت ضمنی اشاره داشته ممکن است برای منصبی دولتی نامزد شود، به جمعیت حاضر گفت: «می‌دانم که وقتی ما می‌بینم این ایدئولوژی‌های سوسیالیستی و کمونیستی دارد ترویج می‌شود می‌گویم این‌ها جوک است و به آنها می‌خندیم ولی واقعا شوخی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «گرچه ما کارهای زیادی انجام داده‌ایم ولی هنوز راه درازی در پیش است و دونالد ترامپ کسی است که آن را خواهد پیمود.»

برد پارسکیل، مدیر کازار انتخاباتی رئیس جمهور هم در گردهمایی «آیوا را عظیم نگاه داریم» (Keep Iowa Great)  سخنرانی کرد و به هواداران گفت: «ما اینجا با قدرت دور هم گرد آمده‌ایم تا به مردم امریکا نشان دهیم این یک جنبش واقعی است.»

نمایندگان جمهوری‌خواهی نیز در رای‌گیری ایالت آیوا شرکت خواهند کرد ولی هیچ رقیبی جدی برای رئیس جمهور وجود ندارد.  اعضای خانواده اول نیز از فرصت حضور در این ایالت بهره جستند تا پیام خود را به گوش هواداران برسانند.

آقای پارسکیل افزود: «این رئیس جمهور تصمیم خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ گرفته است.»

آقای ترامپ اخیرا روی آقای سندرز که یکی از ترقی‌خواه‌ترین نمایندگان دور مقدماتی حزب دموکرات است، تمرکز کرده و طی هفته‌های گذشته با ارسال چندین توییت اظهار داشته روند انتخابات مقدماتی این حزب علیه نامزد ۷۸ ساله دستکاری شده است.

رئیس جمهور در توییتی ماه گذشته نوشت: «برنی دیوانه پیشتاز انتخابات مقدماتی حزب دموکرات خواهد شد ولی بیشتر و بیشتر به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها نخواهد گذاشت او پیروز انتخابات شود! آیا جو خواب‌آلود خواهد توانست از خط پایان بگذرد؟»

آقای رئیس جمهور همچنین بدون ارائه هرگونه مدرکی ادعا کرده است مایکل بلومبرگ، شهردار سابق شهر نیویورک و یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰، با کمیته ملی حزب دموکرات توطئه کرده تا انتخابات را علیه آقای سندرز دستکاری کنند.

به زعم بعضی از کارشناسان این گونه ادعاهای بی پایه و اساس در راستای همان ادبیات قدیمی رئیس جمهور است که وقتی نتوانست برنده عموم آرا در انتخابات ۲۰۱۶ باشد آن را علیه روند انتخابات اظهار داشت.

اریک ترامپ نیز در گردهمایی یکشنبه شب سخنرانی کرد و به هواداران گفت: «دوباره آنها را شکست خواهیم داد.»

به گزارش آژانس خبری فرانسه، میک مولوینی، رئیس دفتر موقت کاخ سفید و ویلبر راس، وزیر تجارت ایالات متحده هم در این مراسم حضور داشتند.

© The Independent