رئیس امارات متحده عربی به کره جنوبی رفت

همکاری در زمینه‌های دفاعی، انرژی، تجاری و سرمایه‌گذاری دستور کار دیدار رهبران دو کشور است

استقبال رئیس‌جمهور کره جنوبی از رئیس دولت امارات متحده عربی-WAM

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، روز سه‌شنبه ۲۸ مه (هشتم خرداد) به منظور دیدار و گفت‌وگو با یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی به سئول سفر کرد. مذاکره برای همکاری در زمینه‌های راهبردی، دفاعی، انرژی، تجاری و سرمایه‌گذاری دستور کار نشستی است که روز چهارشنبه با حضور مقام‌های ارشد دو کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش رویترز و به نقل از رسانه‌های محلی کره جنوبی، چهار فروند جت جنگی این کشور، هواپیمای حامل رئیس امارات متحده عربی را قبل از فرود، اسکورت کردند و هواپیمای شیخ محمد با استقبال آن‌ها در فرودگاه نظامی واقع در جنوب سئول بر زمین نشست.  

در آستانه سفر رئیس دولت امارات متحده عربی به کره جنوبی، دفتر رئیس‌جمهور این کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو کشور برای تعمیق مشارکت‌های راهبری ویژه‌شان گفت‌وگو خواهند کرد.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفر شیخ محمد به سئول، چند ماه پس از آن انجام می‌شود که یول به ابوظبی رفت و دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری با یکدیگر توافق کردند.

در توافق‌نامه پیشین، امارات متحده عربی متعهد شد ۳۰ میلیارد دلار برای توسعه کسب‌وکارها در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند. در نقطه مقابل، کره جنوبی نیز توافق کرد در زمینه‌های هسته‌ای، دفاعی و انرژی خورشیدی با امارات متحده عربی همکاری کند.

حالا قرار است، شیخ محمد علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با یول، با شماری دیگر از مدیران شرکت‌های بزرگ تجاری کره جنوبی نیز گفت‌وگو کند.

سابقه روابط تجاری امارات متحده عربی و کره جنوبی به حدود یک دهه قبل باز می‌گردد. پیش‌تر نیز توافق‌نامه‌ای برای ساخت راکتورهای هسته‌ای در امارات متحده عربی، بین دو کشور امضا شده بود.

کره جنوبی همچنین قراردادهای دفاعی گسترده‌ای را با دیگر کشورها از جمله لهستان و عربستان سعودی به عنوان بخشی از برنامه تبدیل به چهارمین صادرکننده بزرگ صنایع دفاعی جهان تا سال ۲۰۲۷ امضا کرده است.

بر مبنای گزارش اتاق بازرگانی و صنعت کره، جنوبی، صادرات تسلیحات این کشور به خاورمیانه در حدود یک دهه اخیر تقریبا ۱۰ برابر شده است. پیش‌تر نیز کره جنوبی قراردادی سه و نیم میلیارد دلاری با امارات متحده عربی برای فروش یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته منعقد کرده بود. سامانه‌ای که برای رهگیری موشک‌ها در ارتفاعات زیر ۴۰ کیلومتر طراحی شده است.

کره جنوبی در مقام کشوری نیازمند انرژی، برای کمتر از ۱۰ درصد از نیاز خود به نفت خام به امارات متکی است، اما سئول مجموعه‌ای از معاملات فراتر از نفت با ابوظبی منعقد کرده است که این دو کشور را به یکدیگر پیوند می‌دهد. تجارت کره جنوبی با امارات شامل تبادل کالاهایی همچون اتومبیل و اجناس دیگر به ارزش میلیاردها دلار میان دو کشور است.

بیشتر از جهان