وال استریت ژورنال: خامنه‌ای هنوز درباره حمله تصمیم نگرفته است

منبع آگاه می‌گوید که طرح‌ها پیش روی خامنه‌ای قرار گرفته است و او همچنان درحال برآورد ریسک‌های سیاسی است

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه که گفته شده حاکمیت او را در جریان قرار داده است، گزارش داد که اسرائیل در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده برای حمله مستقیم از ایران در مناطق شمالی و جنوبی خود آماده است. همین منبع در عین حال گفت که طرح‌های حمله مورد بحث قرار گرفته و پیش روی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران است اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

مقامات تهران از جمله علی خامنه‌ای پس از حمله دوشنبه هفته گذشته در دمشق که به کشته شدن فرماندهان سپاه منجر شد، تهدید کردند که اسرائیل را مجازات می‌کنند.

اما درحالی که برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای از فوری بودن حمله ایران علیه اسرائیل خبر می‌داد، وال‌استریت ژورنال به نقل از منبع خود گزارش داده است هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است، چرا که به گفته این منبع مطلع، درباره پیامد حمله مستقیم و واکنش گسترده اسرائیل که می‌تواند به نابودی زیرساخت‌ها در ایران بیانجامد نگرانی وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید که طرح‌ها پیش روی خامنه‌ای قرار گرفته است و او همچنان درحال برآورد ریسک‌های سیاسی است.

براساس این گزارش احتمال حمله در داخل مرزهای اسرائیل وجود دارد.

پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از‌ آن بود از آنجایی که محمدرضا زاهدی، از فرماندهان ارشد سپاه که در حمله دمشق کشته شد، یک دارایی ارزشمند برای حزب‌الله لبنان به‌شمار می‌رفت، احمالا این گروه شبه‌نظامی به نمایندگی از جمهوری اسلامی وارد عمل می‌شود.

در گزارش وال استریت ژورنال هم به استفاده از گروه‌های نیابتی به عنوان یکی از گزینه‌ها اشاره شده است.

همزمان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تهدید کرده است که کشورش برای جنگ در هر نقطه دیگری غیر از نوار غزه آماده است.

از سوی دیگر در ۲۴ ساعت اخیر و همزمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال حمله جمهوری اسلامی، تماس‌های دیپلماتیک متعددی از اروپا و منطقه با مقامات جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به ارسال پیام به ایران از طریق این تماس‌ها و پرهیز از تنش‌آفرینی تاکید کرده است.