پیچیده در تور و صدف به سبک پری دریایی

لباس، کیف و کلاه پولک‌دار یکی از عناصر اصلی بهار و تابستان است

از راست به چپ: امل کلونی، یارا شهیدی، مدل کلوئه، بلا حدید و کندال جنر با لباس‌هایی به سبک پری دریایی-AFP-Facebook

 سبک پری دریایی بخشی از مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۴ بود. سبکی که با گرم شدن هوا و رسیدن فصل لباس‌های خنک و زیورآلات رنگارنگ شاهدش خواهیم بود؛ از پیراهن‌های راسته با یقه بالاآمده و دامن تنگ گرفته تا لباس‌های دوتکه با بالاتنه سوتین و دامن‌های چاک‌دار بلند که با زیورآلات پولکی تزئین شده‌اند.

خانه‌های مد آماده می‌شوند تا ویترین فروشگاه‌ها و فضای بهار و تابستان امسال را شادی‌بخش کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قدمت سبک پری دریایی به دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد. تازه‌ترین نمایش این سبک در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۱ ورساچه بود.

امسال رنگ سفید و مشکی، رنگ غالب سال بود و شراره‌های قرمز اینجا و آنجا زبانه می‌کشید، اما نه به این معنی که تابستان کم‌رنگی را پیش رو خواهیم داشت.

رنگ مو و آرایش پری دریایی

پری دریایی سبکی پرطرفدار در رنگ موی شاد و جذاب در سال ۲۰۲۳ ترکیبی از رنگ‌های جسورانه، پاستلی یا نئون بود با تاکید بر فضای اقیانوس و رنگ‌ صخره‌های مرجانی و دم‌ رنگین‌کمانی پری دریایی.

از موهای کمی نمناک به سبک شبنم صبحگاهی تا موهایی ظاهرا خیس که به عقب شانه شده‌اند را در مجموعه‌های مد بهار و تابستان دیدیم.

 پیراهن‌های پولک‌دار

پولک‌های براق و درخشان از سال قبل هنوز با ما مانده‌اند، حتی در پاییز و زمستان هم نشانه‌ای از بی‌علاقگی به این تلالو درخشان ندیدیم و حتی شاهد افزایش محبوبیت آن‌ها در مهمانی‌های سال نو بودیم.

لباس، کیف و کلاه پولک‌دار یکی از عناصر اصلی بهار و تابستان است که امسال هم همراه ما خواهد ماند.

لباس سبک پری دریایی

مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۲ کلوئه را که با صدف تزئین شده بودند و پیراهن قلاب‌بافی پولکی آن را به یاد دارید؟ ادامه این سبک را می‌توانید در زیورآلات دریایی کلوئه، کمربند ستاره دریایی دیوید کوما، سوتین‌های صدفی بلومارین و گوشواره‌های حلزونی اترو (etro) ببینید.

 در کنار این سبک و همراه با لباس‌های تور و بدن‌نما، طراحان زیادی ازجمله ژاکموس، یوهان وانگ، لانوین، تام فورد، دیور و ورساچه تور ماهیگیری را روی صحنه مد بردند.

ژان پل گوتیه در کنار سبک ملوانی همیشگی، یارا شهیدی را با پوشش یک پری دریایی مدرن روی فرش قرمز شب‌نشینی مد موزه متروپولیتن (مت گالا) برد و کندال جنر را در پیراهن پولکی طلایی به مهمانی اسکار فرستاد.

 امواج اقیانوس و نقش ماهی

 برخی طراحان مانند مار آدام سراغ موج و شکن امواج اقیانوس رفتند و آبی و سفید دریای گرمسیری را روی پیراهن‌های خنک تابستانی نقش کردند. برخی دیگر مانند ژیوانشی و اسکیاپارلی طرح ماهی را روی پیراهن انداختند.

اگر همه این‌ها شما را قانع نکرد تا یک پری دریایی باشید و همچنان به دنبال رنگ و درخشش دیگری هستید، حتما نگاهی به مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۴ رالف لورن بیندازید و از هم‌نشینی زرد و بنفش و طلایی در کنار زیورآلات پرزرق‌وبرق و گردنبندهای پر از ریزه‌کاری آن لذت ببرید.

بیشتر از مُد و زیبایی