یکی از گزینه‌های محبوب در تمام فصول؛ لباس شانه برهنه

شانل تقریبا در هر مجموعه یک یا دو ظاهر را در سبک شانه برهنه معرفی می‌کند

تصویر ترکیبی از پنه‌لوپه کروز، تیلور سوئیفت و جنیفر لوپز / AFP

لباس‌های مجلسی زنانه که شانه‌های برهنه را سخاوتمندانه به نمایش می‌گذارند، یکی از گزینه‌های محبوب در تمام فصول سال‌اند.

از سالن‌های مد و فرش قرمز رویدادهای هنری و سینمایی گرفته تا سبک‌های خیابانی معرفی‌شده در هفته مد نیویورک، شانه‌های برهنه را همه‌جا می‌شود دید.

سبک شانه برهنه معمولا در انواع مختلفی از لباس‌های مجلسی و شب از جمله لباس‌های رسمی و لباس‌‌عروس‌ها یا لباس‌های روزمره و تابستانی، دیده می‌شود. این سبک لباس در تمام فصول سال محبوب است، اما به‌طور ویژه در فصل تابستان به دلیل ظاهر خنک و جذابش، اقبال بیشتری به آن وجود دارد.

پیراهن شانه برهنه (Off-the-Shoulder) یک سبک لباس است که خط یقه آن پایین‌تر از استخوان ترقوه قرار می‌گیرد تا شانه‌ها و قسمتی از سینه را نمایان کند. این لباس‌ها معمولا بدون بندند یا بندهای بسیار باریک و تزیینی دارند تا شانه‌های برهنه را در کنار گردن کشیده نشان دهند و زیبایی منحصربه‌فردی به ظاهر زنانه ببخشند.

در مجموعه‌های پاییز و زمستان بالمین و کارولینا هررا نمونه‌های زیبایی از این سبک را دیدیم.

 ژیزل بوندش در معرفی لباس‌های بهار ۲۰۲۴ در دو ظاهر بدون سرشانه ظاهر شد.

جنیفر لوپز هم در معرفی آلبوم و فیلم‌های جدیدش و هم روی فرش قرمز شانه‌هایش را نمایان کرد.

در فرش قرمز اسکار ۲۰۲۴، لباس‌های این سبک با ترکیبی از ‌رنگ‌های روشن و پاستلی ظاهر شدند.

 مجموعه‌های جدید کریستین سیریانو، کوپرنی و دل‌کوره هم پر بود از نمونه‌های این سبک دوخته‌شده با پارچه‌های لَخت و لغزان، نازک یا ضخیم در مدل‌های کوتاه و بلند.

 خانه مد فرانسوی شانل تقریبا در هر مجموعه یک یا دو ظاهر را در سبک شانه برهنه معرفی می‌کند اما طراحان دیور به این سبک علاقه بیشتری نشان می‌دهند. مجموعه روزت ۲۰۲۳ دیور ادای احترام کاملی به این سبک ساحلی بود.

بیشتر از مُد و زیبایی