راه‌های تشخیص کیف اصل و تقلبی شانل

برخی از نمونه‌های جعلی با کیفیت از چرم بره ساخته‌ شده‌اند، دقیقا همان چرمی که شانل کیف‌های خود را با آن می‌سازد

دو عدد کیف سبزررنگ شانل در سایزهای مختلف-Instagram/zeko_authentication

زنی تگزاسی که در شناسایی کیف‌ دستی‌های تقلبی شانل مهارت دارد ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی یک کیف تقلبی را فاش کرده است.

ذکریات حسین زن فلسطینی ۴۳ ساله است که تا کنون بیش از ۲۵ هزار کیف شانل را بررسی کرده.

به گمان او با اینکه این روزها تشخیص کالاهای تقلبی سخت‌ شده است، حدود یک پنجم محصولاتی که او روزانه ارزیابی می‌کند تقلبی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌ ۲۰۱۹ شانل قیمت کیف کلاسیکش را از ۵ هزار و ۸۰۰ دلار به ۱۰ هزار دلار رساند که با توجه به این افزایش قیمت مشاوره با ذکریات حسین برای بسیاری از خریداران دست دوم این اجناس سرمایه‌گذاری ارزشمندی به شمار می‌آید.
حسین که برای بررسی عکس یک کیف ۵۰ دلار و برای ارزیابی حضوری ۱۰۰ دلار می‌گیرد، در گفتگو با وال‌استریت ژورنال، راه‌های تشخیص اصالت کالا را برشمرده است:

شماره سریال


داخل هر کیف شانل اصل برچسب شماره سریال منحصربه‌فردی قرار دارد که معمولا روی آستر داخلی، در یک جیب کوچک یا روی یک زبانه چرمی کوچک، حک شده است.

این شماره سریال با کارت اصالت  کیف تطابق دارد و سن کیف را نیز مشخص می‌کند.

به گفته حسین، نمونه‌های تقلبی اغلب یک شماره سریال تکراری را استفاده می‌کنند. شماره ۱۰۲۱۸۱۸۴ یکی از شماره‌های پرتکرار در نمونه‌های تقلبی است.

مورد دیگری که حسین به آن دقت می‌کند، نشانه اختصاصی شانل است که روی قطعات فلزی کیف حک می‌شوند.
رنگ


به گفته حسین، درمورد یراق‌ و رنگ‌بندی کیف‌های شانل باید به نکات خاصی توجه کرد. در کیف‌های شانل دو نوع یراق زرد وجود دارد. در حالی که برخی از آنها زرد تیره‌اند، برخی از آنها به زرد شامپاینی نزدیک‌ترند.

یکی از نشانه‌های تقلبی بودن کیف زنجیر و یراق‌های بازسازی‌شده یا دوباره رنگ‌شده‌اند که از کیف اصل دیگری روی کیف نصب شده‌اند.

همچنین به گفته او، تمامی کیف‌های کلاسیک سایز متوسط فلپ شانل، در رنگ‌های مختلف ازجمله مشکی، فقط در فرانسه ساخته می‌شوند نه در ایتالیا.


جنس


او همچنین هشدار داد که برخی از نمونه‌های تقلبی باکیفیت از چرم بره ساخته‌ شده‌اند، دقیقا همان چرمی که شانل کیف‌هایش را با آن می‌سازد. اما او می‌تواند تفاوت‌های جزئی را زیر میکروسکوپ متوجه شود.

او درباره چرم‌های با نقش‌های «کاملا متقارن» نیز هشدار می‌دهد و توضیح می‌دهد که طرح دوخت لوزی‌های کیف شانل یکسان نیستند.

بیشتر از مُد و زیبایی