آیا برج ترامپ مصادره می‌شود؟

اگر ترامپ نتواند وثیقه ۴۶۴ میلیون دلاری را تامین کند، ممکن است برج ترامپ را از دست بدهد

در حالی بیش از پیش بعید به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ بتواند وثیقه موردنیاز برای حکم جریمه ۴۶۴ میلیون دلاری تقلب مدنی را تامین کند، لتیشا جیمز، دادستان کل نیویورک، از طرح این احتمال که اموال ترامپ‌ــ شاید ساختمان همنامش در شهر نیویورک، برج ترامپ‌ــ را مصادره کند ابا نداشته است.

به گفته وکلای رئیس‌جمهوری سابق و نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، او «از طریق چهار کارگزار متفاوت سراغ حدود ۳۰ شرکت کفالت رفته است»، اما تاکنون در مواجهه با «دشواری‌های رفع‌نشدنی» دست‌خالی بازگشته‌اند.

ماه گذشته، جیمز گفت: «اگر او [ترامپ] وجه پرداخت حکم جریمه را نداشته باشد، آن‌وقت ما سراغ سازوکارهای اجرای حکم در دادگاه خواهیم رفت، و از قاضی درخواست خواهیم کرد که اموالش مصادره شود.»

در این بین، ترامپ پیامی آشکار و روشن فرستاده است که نمی‌خواهد برج ترامپ ارزشمندش از او گرفته شود. در پیام ترامپ برای جمع‌‌آوری کمک مالی از حامیانش آمده است: «دست‌های کثیفتان را از برج ترامپ بردارید!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت سراغ رصد برج ترامپ رفته است‌ــ که محل تلاقی گردشگران، ساکنان محلی، و افرادی است که ماسک ترامپ را به چهره زده‌اند‌ــ تا حال‌و‌هوا و افکار عمومی در مورد احتمال اقدام دادستان کل به مصادره این ساختمان پلاک طلایی را بسنجد.

یک نوجوان گفت: «ترسناک است چون ترامپ آدم فوق‌العاده‌ای است. اینکه افرادی چنین کاری با او می‌کنند واقعا غیرمنصفانه است.» او در پاسخ به سوال در مورد پرونده‌های حقوقی که ترامپ با آن‌ها مواجه است، گفت: «همه آدم‌ها اشتباه می‌کنند.»

مرد دیگری، که کلاهی با نام ترامپ بر سر داشت، گفت او در مورد این مسئله «هیچ نظری ندارد» و سپس اضافه کرد: «امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد.»

این مرد در ادامه افزود‌ جیمز «احتمالا بهتر است روی جرایم واقعی در نیویورک تمرکز کند».

مرد دیگری که از سال ۲۰۱۶ به این‌سو، بیرون برج ترامپ بساط فروش دکمه‌های ضدترامپ دارد، گفت: «اگر [جیمز] بتواند آن را مصادره کند و این کار مسئله پول را حل کند، عالی می‌شود!»

او در ادامه این توضیح را افزود «بی‌تردید به‌ضرر» او و کسب‌و‌کارش خواهد بود. «اما اهمیتی نمی‌دهم. من برای این موضوع این‌جا نیستم. من این‌جا هستم تا از او خلاص شوم.»

روی یکی از پلاکاردهایش نوشته است: «جوازمان را از دست دادیم. همه چیز باید فروخته شود.»

مرد دکمه‌فروش، که در فضای مجازی با نام TTbuttonguys_20@ شناخته می‌شود، گفت پیش‌تر در ماه جاری، بعد از سخنرانی «وضعیت کشور» جو بایدن، رئیس‌جمهوری، فروشش افزایش پیدا کرد.

او همچنین وارد بحث کوه دعواهای حقوقی شد که ترامپ با آن‌ها مواجه است و گفت: «فکر می‌کنم وقتی جرم می‌کنی، دست‌ آخر دامنت را می‌گیرد.»

دو نفر از کارکنان برج ترامپ که ایندیپندنت سراغ آن‌ها رفت از اظهارنظر در این مورد خودداری کردند.

جیمز پیش‌‌تر گفته بود که اگر ترامپ وجه پرداخت حکم جریمه را نداشته باشد، «آن‌وقت ما سراغ سازوکارهای اجرای حکم در دادگاه خواهیم رفت، و از قاضی درخواست خواهیم کرد که اموالش مصادره شود».

اشاره به درخواست حکم حاکی از آن است که دفتر او روند مصادره اموال ترامپ را آغاز کرده است.

از آن‌جا که دادگاه پرونده تقلب مدنی در منهتن برگزار شد، جایی که برج ترامپ واقع است، حکم در حال حاضر ثبت شده است. با وجود این، شاید برج ترامپ در‌معرض‌خطرترین ساختمان‌ متعلق به رئیس‌جمهوری سابق نباشد.

لیسا رابین، تحلیلگر حقوقی ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC)، متذکر شد «انتظار نداشته باشید که برج ترامپ در صدر فهرست [دادستان کل] باشد» زیرا این ملک یک وام هنگفت پرداخت‌نشده بیش از ۵۰ میلیون دلاری دارد.

اگر دادستان کل نیویورک بتواند اجرای حکم را به همین زودی و از هفته آینده به جریان بیندازد، انتظار نداشته باشید که برج ترامپ در صدر فهرست باشد. چرا؟ چون اخیرا در ۲۳ اوت، ترامپ خبر داد که آن ساختمان هنوز یک بدهی پرداخت‌نشده «بیش از ۵۰ میلیون دلاری» به بانک اکسوس دارد.

ــ لیسا رابین (lawofruby@) ۲۰ مارس ۲۰۲۴

یک ملک دیگر متعلق به ترامپ در منهتن، ۴۰ وال‌استریت، نیز وضعیتی مشابه و وامی به مبلغ بیش از ۵۰ میلیون دلار دارد.

پیش‌تر در روز پنجشنبه فاش شد که دفتر دادستان کل اقدام‌هایی برای گرفتن برخی اموال رئیس‌جمهوری سابق به عمل آورده است.

پرونده‌های تشکیل‌شده در ماه جاری نشان می‌دهد که دادستان‌های ایالتی حکم دادگاه تقلب مدنی منهتن را در دفتر منشی دادگاه بخش در وست‌چستر کانتی در نیویورک ثبت کرده است‌ــ که املاک سون اسپرینگز (Seven springs) و باشگاه ملی گلف وست‌چستر ترامپ در آن قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان