خداحافظی طراح ارشد ولنتینو پس از ۲۵ سال

خلاقیت‌های پیکیولی در طراحی‌های فاخر، این مارک را به یکی از محبوب‌ترین آثار فرش قرمزها تبدیل کرد

جنیفر لوپز و پی‌یر پائولو پیکیولی روی فرش قرمز شب‌نشینی موزه متروپولیتن (مت گالا) در سال ۲۰۱۷-Instagram/pppiccioli

پی‌بر پائولو پیکیولی، طراح ارشد والنتینو، این خانه مد لوکس را پس از ۲۵ سال ترک می‌کند.

پیکیولی این خبر را جمعه‌شب، ۲۲ مارس، در اینستاگرام اعلام کرد. او نوشت: «همه داستان‌ها شروع و پایانی ندارند، برخی در نوعی حال ابدی زندگی می‌کنند و با نور شدیدی که می‌درخشند، هیچ سایه‌ای باقی نمی‌گذارند.» او در ادامه به ۲۵ سال حضور خود در ولنتینو و تجربه‌های حرفه‌ای خود اشاره کرد و نوشت «این میراث عشق، رویا، زیبایی و انسانیت را امروز و برای همیشه با خود حمل می‌کنم.»

ولنتینو گاراوانی، طراح مد و موسس ۹۱ ساله این خانه نیز ضمن انتشار عکس‌هایی با پیکیولی در اینستاگرام، از او به خاطر «دوستی، احترام و حمایتش» تشکر کرد.

ولنتینو نوشت: «شما تنها طراحی هستید که من می‌شناسم که سعی نکرده با تحمیل نشانه‌های جدید و بزرگ برای خودنمایی، مشخصات یک نشان تجاری بزرگ را تحریف کند.»

به گزارش وب‌سایت «فشنیستا» (fashionista) پیکیولی در سال ۱۹۹۹ با ماریا گرازیا کیوری، همکار سابقش، پس از تقریبا یک دهه طراحی زیورآلات و لوازم جانبی در فندی به ولنتینو پیوست. پیکیولی درباره پیوستن به ولنتینو به ووگ گفت: «خوشحال بودم که وقتی ]در این صنعت[ بزرگ شدم، به آنجا رسیدم. تا ۳۰ سالگی فکر می‌کردم مد جای خوبی است. در ولنتینو من سرانجام سیستم مد را فهمیدم. ولنتینو خیلی خیلی رسمی است. آیینی وجود داشت و من آن را دوست داشتم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


زمانی که این دو به ولنتینو رفتند، به دلیل کارشان بر روی کیف و عینک در این نشان تجاری توجه‌ها را به خود جلب کردند، و سرانجام در سال ۲۰۰۳ رهبری «ولنتینو قرمز» (Red Valentino) (یکی از خط‌ تولید‌های ولنتینو که سبک معاصرتر و قیمت مناسب‌تری دارند) را به عهده گرفتند و در سال ۲۰۰۹ آنها جایگزین الساندار فاچیپنتی به عنوان طراح ارشد والنتینو شدند. کیوری و پیکیولی در طول همکاری‌شان موفقیت‌های زیادی داشتند.

کیوری در سال ۲۰۱۶ ولنتینو را به مقصد دیور ترک کرد و پیکیولی به تنهایی سکان هدایت این نشان تجاری لوکس ایتالیایی را به عهده گرفت.


ولنتینو و پیکیولی از زمانی که او هدایت خلاقانه این خانه را به تنهایی در دست گرفت، تحسین زیادی دریافت کردند.
خلاقیت‌های پیکیولی در طراحی‌های فاخر، این مارک را به یکی از محبوب‌ترین آثار فرش قرمزها تبدیل کرد و با مد صورتی خود (PP Pink) زمینه را برای فراگیری مد باربی آماده کرد. او یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار روزنامه تایم در سال ۲۰۱۹ بود و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ جایزه طراح مد سال را دریافت کرد.
ولنتینو گاراوانی، خانه مد ولنتینو را در سال ۱۹۶۰ به همراه جان کارلو جیامتی تاسیس کرد. ولنتینو تا سال ۲۰۰۷ طراح ارشد این خانه مد بود، پس از او الساندرا فاچینتی به مدت یک سال در راس کار قرار گرفت، تا سال ۲۰۰۸ که ماریا گرازیا کیوری به همراه پیکیولی به عنوان طراحان ارشد آن انتخاب شدند. به گفته وب‌سایت ولنتینو، این برند در این سال‌ها تحولات خلاقانه تاثیرگذاری را پشت سر گذاشت.
در ادامه برخی از ماندگارترین و محبوب‌ترین طرح‌های پیکیولی را می‌بینیم.

 

 

 

 

 

بیشتر از مُد و زیبایی