برای نسل جدید نگهداری از گیاهان هم می‌تواند اضطراب‌آور باشد

نتایج یک نظرسنجی می‌گوید، نیمی از افراد مسئولیت تلاش برای زنده‌نگهداشتن یک گیاه را نمی‌پذیرند

برای ۲۰ درصد افراد تحمل استرس عصب‌کشی دندان راحت‌تر از نگهداری یک گیاه است- pixabay

ممکن است مسئولیت مراقبت از گل و گیاه به مراتب کمتر از حیوانات خانگی باشد، اما این بدان معنا نیست که نسل هزاره آماده پذیرفتن چنین مسئولیتی هستند.

براساس یک نظرسنجی جدید، تقریبا نصف نسل هزاره‌ای‌ها در خانه‌هایشان گل و گیاه ندارند، چون نمی‌دانند چگونه از آن‌ها مراقبت کنند - یا وقتی تلاش می‌کنند گیاهی را زنده نگه دارند، دچار اضطراب می‌شوند.

این نظرسنجی که در آن از ۲ هزار نفر بین 25 تا 39 سئوال شده، نشان می‌دهد که 67 درصد از پاسخ‌دهندگان تلاش کرده‌اند گل یا گیاهی را نگهداری کنند، اما دریافته‌اند که دردسر آن بیش از چیزی است که تصور می‌کردند.

pixabay

برای 20 درصد از هزاره‌ای‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، فکر زنده نگه‌داشتن یک گیاه به حدی نگران‌کننده است که ترجیح می‌دهند که درد عصب‌کشی دندان را تحمل کنند، اما فشار نگهداری از یک گیاه را تحمل کنند. 22 درصد گفته‌اند دلیل این نگرانی آن‌ها این است که در گذشته به طور تصادفی باعث مرگ یک گل یا گیاه شده‌اند.

عواملی که بیشتر موجب نگرانی این افراد است، به ترتیب عبارتند از: این که گیاه به چه مقدار نور احتیاج دارد، چقدر آب باید به آن داده شود، در فضای بیرون باشد یا داخل، و چگونه باید هرس شود.

یکی دیگر از پنج عامل نگرانی افرادی که گل و گیاه نگه می‌دارند، این است که وقتی سفر می‌روند چگونه کسی را پیدا کنند که از آن‌ها مراقبت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از هر 10 پاسخ‌دهنده، یک نفر گفته است، یکی از سخت‌ترین درس‌هایی که کسانی که به خوبی از گیاهان مراقبت می‌کنند، یاد گرفته‌اند این است که هر لحظه ممکن است به طور تصادفی باعث مرگ گیاه شوند. این افراد به طور متوسط باعث مرگ هفت تا از گیاهانی شده‌اند که به خانه خود آورده‌اند.

طبق این مطالعه که به طور مشترک توسط دو مؤسسه «وان‌پول» و «آرتیکل» انجام شده است، از هر 10 شخص هزاره‌ای، هفت نفر خودشان را گل‌نگهدار می‌دانند و 41 درصد از سئوال‌شوندگان گفته‌اند که در سال آینده می‌خواهند به مجموعه گل و گیاه خود بیفزایند.

برای تقریبا نصف هزاره‌ای‌ها، دلیل اصلی نگهداری گل و گیاه افزودن به زیبایی و دکور منزل است، در حالی که 48 درصد می‌گویند گیاهان باعث بهتر شدن کیفیت هوا می‌‌شوند، و 45 درصد معتقدند که گیاهان احساس آرامش و آسودگی به آن‌ها می‌بخشند.

به گفته سه چهارم پاسخ‌دهندگان، زنده نگهداشتن یک گیان روش خوبی برای آزمایش احساس مسئولیت است و این چالش نشان می‌دهد که آیا احساس مسئولیت کافی برای نگهداری حیوان خانگی را دارید یا خیر.

جالب اینجاست که از هر پنج سئوال‌شونده یک نفر گفته است که مراقبت از گیاهان باعث شده که بهتر از خودشان مراقبت کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی