چسب سینه؛ راز خوش‌اندامی ستاره‌ها روی فرش قرمز

بدون بستن سوتین چطور می‌توان پستان‌هایی خوش‌فرم و مانند سبک لباس‌های روی فرش قرمز داشت؟

سلنا گومز در لباس قرمز در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب/AFP

چشمان تیزبین زنان در روی فرش قرمز یا سکوی نمایش مد جویای پاسخ به یک سوال است: این لباس‌ها چطور روی بدن ثابت می‌ماند؟ و مهم‌تر اینکه بدون بستن سوتین چطور می‌توان پستان‌هایی خوش‌فرم و هماهنگ با سبک این لباس‌ها داشت؟

بلوغ باعث تغییرات زیادی در بدن زن‌ها می‌شود که یکی از آن‌ها بزرگ‌شدن پستان‌ است. عضو بخشنده‌ای است که حیات انسان‌ به آن وابسته است. اما گاهی برای حاملانش دردسرساز است، به‌خصوص هنگامی که کاربرد شیردهی ندارد و باید در خدمت زیبایی اندام زنانه باشد.

هر زنی که پستان‌هایش به‌اندازه‌ای است که برای ثابت نگه‌‌داشتن آن‌ها نیاز به نگهدارنده‌ دارد، درگیر انتخاب مناسب‌ترین سوتین هم هست. اکنون جایگزین متفاوتی نیز وجود دارد که پیامش این است که شاید سوتین دیگر قدیمی شده باشد.

جدیدترین ابداع در فناوری نگه‌دارنده سینه، که به فرد امکان می‌دهد پستان‌ها را مطابق با نیازهای جسمی و زیبایی فرم دهد، نوارچسب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 به گزارش نیویورک تایمز، استفاده از چسب سینه برای دستیابی به شکلی خاص، فکر جدیدی نیست. ورزشکاران، مردان تراجنسیتی (Transgender)، و غیرباینری‌ها (nonbinary) مدت‌ها است که از نوارچسب برای بستن سینه‌ها استفاده می‌کنند. کیم کارداشیان در سال ۲۰۱۶ گفت که یکی از رازهای بدن زیبای او روی فرش قرمزها همین استفاده از نوارچسب برای بالا بردن پستان‌ها است.

تنها مشکل استفاده از نوارچسب جدا کردن آن از بدن است. کارداشیان نیز می‌گوید: «فقط خودتان را برای زمان درآوردن آن آماده کنید!» توصیه ما این است که هشدار کیم را جدی بگیرید، چون کندن چسب صنعتی ممکن است هم به بدن آسیب برساند و هم باعث تحریک پوست و پاره شدن مویرگ‌ها شود.

همین مشکلات بود که باعث شروع یک ایده تجاری دیگر شد: ساختن چسبی که کندنش بی‌درد و ضرر باشد.

استفانی مونتز، نویسنده سابق مد و زیبایی، برند چسب‌ سینه «نو» (Nue) را در ژانویه ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد. این فکر نخستین بار بیش از یک سال پیش از آن به ذهن او خطور کرده بود، یعنی زمانی که داشت برای عروسی دخترعمویش لباس می‌پوشید. لباسی که او می‌خواست بپوشد یقه‌ای داشت که هیچ سوتینی به آن نمی‌خورد. بنابراین، او روش نوارچسب مورد تایید کارداشیان را امتحان کرد.

این نوارچسب، جز درد وحشتناکی که باید در زمان کندن آن متحمل می‌شد، کارساز بود. او می‌گوید: «فکر می‌کردم خدایا چرا این کار را با خودم کردم؟»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nueboo Boob Tape (@nueboo)

مونتز در بازار چند مارک تجاری پیدا کرد که چنین چسب‌هایی می‌فروختند، اما از اینکه این محصولات عموما فقط در یک رنگ بژ روشن (برای سفیدپوست‌ها) عرضه می‌شدند و اغلب برای مدل‌های جوان و لاغر مناسب بودند خوشش نیامد.

چند ماه طول کشید تا مونتز محصول خودش را طراحی و سازنده‌ای پیدا کند که بتواند این چسب ضد آب و بدون لاتکس را برای رنگ پوست‌های متفاوت تولید کند.

افراد و شرکت‌های دیگری نیز سراغ این ایده رفته‌اند. کیم کارداشیان، ملکه نوارچسب، خط تولید چسب بدن برند‌ اسکیمز را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد، اما این محصول اکنون دیگر برای فروش در وب‌سایت این شرکت موجود نیست.

لباس‌های زیر طوری تکامل یافته‌اند که ایده‌آل‌های زیبایی‌شناختی زمانه را منعکس کنند. در آغاز قرن بیستم، از کرست‌های سنگین و ناراحتی که بر حذف یا تاکید زیاد روی انحناهای بدن تمرکز داشتند به سمت سینه‌بندهای پارچه‌ای سبک و نرم رفتیم.

والری استیل، متصدی ارشد موزه در موسسه فناوری مد، به نیویورک تایمز می‌گوید که آن روند تغییری در آرمان‌های زیبایی از ایده‌آل ویکتوریایی بسیار هوس‌انگیز و عالی به ایده‌آل جوان‌تر و لاغرتر بود. یکی از نویسندگان مد در حدود سال ۱۹۰۰ این تغییر را «تغییر از ونوس به دایانا» نامید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nueboo Boob Tape (@nueboo)

اگر این نظریه را بپذیریم، پس نوارچسب اکنون نشان‌دهنده تغییر از دایانا به مدل اینستاگرامی است که با کمک جراحی و گرافیک بهسازی شده است. افزایش استفاده از فیلترها و ویرایش عکس، همراه با محبوبیت مداوم روش‌های زیبایی مانند لیفت و بزرگ کردن پستان، به این معنا است که انتظارات زیبایی‌شناسی بیش از پیش به این سمت تغییریافته است که بدون در نظر گرفتن سن یا فرم بدن یا نیروی جاذبه فرد، سینه‌ها پُر و بزرگ به نظر برسد.

استیل گفت: «این روزها که عده زیادی جراحی پلاستیک می‌کنند و باسن و سینه‌ها را "لیفت" می‌کنند، می‌بینیم که کمی افتادگی [سینه یا باسن] که ۱۰ سال پیش ممکن بود به چشم نیاید، اکنون این‌طور به نظر می‌رسد که واقعا خودتان را ول کرده‌اید.»

 به گفته سازندگان چسب‌ سینه، مزیت این محصول این است که «هر مدل سینه‌ای را که دوست دارید بدون جراحی می‌توانید برای خودتان بسازید».

راه‌های زیادی برای پوشیدن و درآوردن سوتین وجود ندارد، اما برای چسباندن نوارچسب سینه بی‌نهایت راه وجود دارد. کلیپ‌های آموزش‌ مصرف‌کنندگان در یوتیوب و اینستاگرام به افراد با سینه‌هایی به اندازه‌های متفاوت نشان می‌دهد که روش‌های مختلفی برای استفاده از این محصول وجود دارد و حتی در بازترین لباس‌ها نیز می‌توان از چسب‌ سینه استفاده کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی