واکنش بلا حدید به حاشیه‌های کرست تنگ

بلا در مهمانی موزه متروپولیتن کرست مشکی با دامن تور طراحی ریکاردو تیسی، مدیر خلاقیت «بربری»، بر تن داشت

بلا حدید کمی پیش در مصاحبه با مجله «اینترویو» گفته بود که چیزی نمانده بود روی فرش قرمز شب‌نشینی موزه متروپولیتن ۲۰۲۲ از حال برود، و گفته بود که نمی‌داند احساس ضعفش از اضطراب او ناشی می‌شد یا «کُرسِت» (corset) [کرست لباس زیری است که بالا تنه را مخصوصا در ناحیه شکم و قفسه سینه بسیار سفت و محکم نگه میدارد] تنگی که پوشیده بود.

این سوپرمدل فلسطینی حالا به‌نوعی حرف خود را پس گرفته یا آن را تصحیح کرده است: «منظورم این نبود که به‌ دلیل [تنگی] کرست داشتم غش می‌کردم.» او روز پنجشنبه در یک «استوری»‌ که در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت، خطاب به بیش از ۵۰ میلیون مخاطب خود گفت که منظور دیگری داشته است.

بلا حدید پس از مصاحبه‌اش درباره شب‌نشینی موزه متروپولیتن ۲۰۲۲ و صحبت از «غش کردن»، خبرساز شد. مصاحبه او با مل اوتنبرگ، سردبیر مجله اینترویو، در ۴ مه منتشر شده بود. در آن مصاحبه او اعتراف کرد که دقایق زیادی نتوانسته روی فرش قرمز شب‌نشینی قدم بزند، زیرا نمی‌توانسته است درست نفس بکشد: «عملا داشتم از حال می‌رفتم. حتی فکر نمی‌کنم یک عکس درست‌وحسابی هم از این مراسم داشته باشم. حالا نمی‌دانم دلیلش اضطرابی بود که داشتم، یا تنگ بودن کرست که بدنم را منقبض می‌کرد و نمی‌توانستم نفس بکشم. منظورم این است که احتمالا چیزهای زیادی دخیل بود.»

بلا حدید که خواهر بزرگ‌ترش، جی‌جی حدید، هم از سوپرمدل‌های مشهور بهترین نشان‌های تجاری دنیا است، در مهمانی موزه متروپولیتن کرست مشکی با دامن تور طراحی ریکاردو تیسی، مدیر خلاقیت «بربری»، بر تن داشت و این دو را با دستکش‌های اوپرای مشکی، گوشواره‌های دورسی، و یک ساق‌بند مروارید سبک کلاسیک بریونی دور ساق پایش، هماهنگ کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از مصاحبه مذکور، از حال رفتن این مدل ۲۵ ساله موضوعی برای تیترسازی مجله‌های مختلف و شایعه‌پراکنی بین مردم شد. اما بالاخره روز پنجشنبه، ۱۲ مه، بلا حدید با به‌اشتراک‌گذاری یادداشتی در صفحه پربازدیدش در اینستاگرام، به شایعه‌های برآمده از آن مصاحبه واکنش نشان داد: «می‌خواهم تکلیف مسئله‌ای را روشن کنم... این اصلا چیزی نبود که منظور من بود. نگفتم به‌ دلیل [تنگی] کرست از حال رفتم. شوخی کردم و گفتم غش کردم، آن هم نه به دلیل کرست، که به علت هیجان و اضطراب‌های همیشگی قدم زدن روی فرش قرمز. بیشتر منظورم این بود [از این‌که چند دقیقه کوتاه بیشتر آن‌جا نبودم] که به چشم برهم‌زدنی می‌گذرد؛ آن‌قدر زود که به‌سختی چیزی یادتان می‌ماند. بهتر بود این‌طوری منظورم را بیان می‌کردم.»

حدید در ادامه از لباس‌های «بربری»‌اش دفاع کرد و نوشت: «و این‌که پوشیدن کرست کلا برای ریه‌ها خیلی آزاردهنده است، اما کرست من از فضای عالی برای نوشیدن و غذا خوردن راحت برخوردار بود!!»

در حالی که موضوع لباس امسال برای شب‌نشینی موزه متروپولیتن، درخشش طلایی بود، انتظار می‌رفت پیراهن‌های متالیک براق یا دامن‌های دوره‌طلایی آمریکا روی فرش قرمز محبوب شوند. اما معلوم شد مد محبوب و مشترک ستاره‌ها در مراسم شب‌نشینی امسال یک چیز است: کرست. 

از جمله دیگر ستارگان دنیای سرگرمی که در مراسم موزه متروپولیتن کرست بر تن داشتند، می‌توان به جی‌جی حدید- سوپرمدل ۲۷ ساله، داو کمرون، بازیگر آمریکایی، و اولیویا رودریگو، خواننده و بازیگر آمریکایی اشاره کرد.

البته پوشیدن کرست برای مراسم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها در سال‌ها و ماه‌های اخیر، با انتقادهایی از سوی بسیاری از زنان روبه‌رو شده است. از جمله کسانی که ناراحتی خود را از پوشیدن کرست ابراز کردند، سیمون اشلی، برای بازی در مجموعه «بریجرتون» بوده است.

بیشتر از مُد و زیبایی