نخستین حمله اسرائیل به بعلبک لبنان از آغاز جنگ غزه

خبرگزاری فرانسه: در این حمله‌ها دو تن از اعضای حزب‌الله لبنان در بعلبک کشته‌ شده‌اند

دو منبع امنیتی دوشنبه، ۲۶ فوریه  (۷ اسفند)، به رویترز گفتند که اسرائیل در دو حمله همزمان اطراف شهر بعلبک لبنان را هدف قرار داده است. این حمله، نخستین بمباران شرق لبنان از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در غزه است.

ارتش اسرائیل درباره این حمله گفت که نیروهای آن در حال حمله به اهداف «تروریستی حزب‌الله» در عمق خاک لبنان‌اند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که در این حمله‌‌ها دو تن از اعضای حزب‌الله لبنان در بعلبک کشته‌ شده‌اند. بنا به این گزارش، حزب‌الله لبنان کشته شدن دو تن از جنگجویانش را تایید کرده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که در تلافی سرنگونی یکی از پهپادهای اسرائیلی در جنوب لبنان به دست این گروه، سامانه‌های پدافند هوایی حزب‌الله را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان که از حمایت جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، عصر دوشنبه اعلام کرد که در انتقام حملات مرگبار اسرائیل به شرق لبنان، ۶۰ موشک کاتیوشا به یک پایگاه نظامی اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگنجویان حزب‌الله در نزدیکی شهر بعلبک، پایگاهی را در بلندی‌های جولان اشغالی با ۶۰ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.»

در پی این حمله، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در جریان شلیک ده‌ها راکت از لبنان به بلندی‌های جولان، به کسی آسیب نرسیده است.

حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل از اکتبر گذشته، زمانی که حزب‌الله برای حمایت از حماس، متحد فلسطینی‌اش که در حال جنگ با اسرائیل در نوار غزه است، موشک‌هایی را به سمت اسرائیل پرتاب کرد، در امتداد مرز جنوبی لبنان با یکدیگر تبادل‌آتش کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمله‌های اسرائیل تا همین اواخر به منطقه مرزی جنوبی لبنان محدود شده بود، اما در هفته‌های اخیر به سمت شمال پیشروی کرده است. یک منبع امنیتی لبنان به رویترز گفت که بمباران دوشنبه نشان می‌دهد که اسرائیل کارزار حمله به داخل لبنان را گسترش داده است.

شبکه تلویزیونی الجدید لبنان دوشنبه تصاویری از ستونی از دود از منطقه بعلبک پخش کرد.

منطقه بعلبک در دره بقاع لبنان، پایگاه سیاسی حزب‌الله شناخته می‌شود، اما ویرانه‌های رم باستان نیز در آن واقع است و مرکز کشاورزی و حمل‌و‌نقل مهمی برای لبنان به‌شمار می‌رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان شروع درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، دست‌کم ۲۸۰ نفر در سمت لبنان کشته شده‌اند. به گفته ارتش اسرائیل، در جریان حمله‌های حزب‌الله لبنان، ۱۰ سرباز و شش غیرنظامی نیز در سمت اسرائیل کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان