افشاگری‌ جدید علیه قالیباف: مشاور رسانه‌ای مجلس با شرکت پوششی خودش قرارداد بسته بود

با وجود مناقشات درون‌گروهی حکومتی‌ها برای رسیدن به مجلس، مردم به شرکت در انتخابات تمایلی ندارند

در این تصویر محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی دیده می‌شوند‌ــ جماران

حدود یک ماه پس از افشای اسنادی که آشکار می‌کرد محمدسعید احدیان، مشاور محمدباقر قالیباف، دست‌کم ۵۰۰ میلیون تومان کارت‌پول به عنوان «هدیه» به برخی «اشخاص خاص» داده است، وحید اشتری، فعال رسانه‌ای اصول‌گرا و متعلق به جناح رقیب قالیباف، ابعاد و اسناد دیگری از این ماجرا افشا کرد. این اسناد نشان می‌دهند که مشاور قالیباف به نام خود از مجلس پول می‌گرفته و همان پول‌ها را در قالب یک شرکت پوششی که خودش مدیرعامل آن است، به افرادی که برای رئیس مجلس تبلیغ می‌کنند، می‌داده است.

وحید اشتری که پیش‌تر نیز ماجرای «سیسمونی‌گیت» را درباره خانواده محمدباقر قالیباف افشا کرده بود، شامگاه یکشنبه ششم اسفند در حساب کاربری‌اش، نوشت: «اینکه آقای قالیباف بابت فعالیت‌های رسانه‌ای با رسانه‌ها و روزنامه‌ها و اشخاص قرارداد ببندد و ماهانه از بودجه مجلس پول پرداخت کند، هیچ ایرادی ندارد، ولی می‌شود پرسید دلیل اینکه حق‌الزحمه‌ها را با تراول و نقد پرداخت می‌کنند، چیست؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فعال رسانه‌ای اصول‌گرا در ادامه، ادعا کرد که با مدیران کانال‌ها و سایت‌هایی که به آن‌ها پول پرداخت شده، تماس گرفته و متوجه شده است که همگی آن‌ها از طریق «سیستم بانکی خیلی شفاف» بابت «رپرتاژ» پول گرفته‌اند.

به گفته اشتری، فرد یا سیستمی که اخبار مجلس را بین کانال‌های خبری و حساب‌های اینستاگرامی توزیع می‌کند، یک حساب توییتری و مجری انحصاری تبلیغات در رسانه «آخرین خبر» است و محمدسعید احدیان که تراول‌ها را دریافت کرده، تا سال گذشته مدیرمسئول روزنامه خراسان و گروه آخرین خبر بوده است.

طبق گزارش وحید اشتری، نکته این است که پول‌ رسانه‌ها و کانال‌ها از طریق شرکت خصوصی «بانیان رویش سامانه‌های آینده» به حساب آنان واریز می‌شده است؛ شرکتی که اطلاعات موجود در روزنامه رسمی نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۸ تاسیس شده و تا یک سال قبل، نیز محمدسعید احدیان مدیر آن بوده است.

شواهد و اسناد موجود نشان می‌دهد که مجلس با هیچ‌جا مستقیم کار نمی‌کرده بلکه یک شرکت را واسطه کرده و آن شرکت از طرف مجلس به رسانه‌ها تبلیغات می‌داده است اما صرف‌نظر از اینکه شرکت صوری یادشده احتمالا سهمش را از این واسطه‌گری برداشته، نکته این است که پروژه‌دهنده یعنی محمدسعید احدیان خود در همان شرکت پروژه‌گیرنده ذی‌نفع بوده است.

اشتری در توضیح این مطلب نوشت: «به عبارتی، آقای احدیان به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس، با آقای احدیان، به نمایندگی صاحبان این شرکت، قرارداد می‌بسته و حالا روزانه یا هفتگی یا ماهانه که ما دقیق نمی‌دانیم، چند ۱۰ میلیارد تراول نقد از مجلس می‌گرفته و به طرف قرارداد که همان آقای احدیان است، پرداخت ‌می‌کرده است.»

به گفته این فعال رسانه‌ای اصول‌گرا، «سوال اصلی اینجا است که پیمانکار یعنی مشاور رئیس مجلس (احدیان) چرا پرداخت پول به شرکت مجری پروژه یعنی بانیان رویش (احدیان) را با تراول انجام می‌داده است؟ آیا گزارش شفافی منتشر می‌شود که بفهمیم طی چهار سال چند میلیارد پول به این شرکت پرداخت شده و با چه کسانی قرارداد بسته‌اند؟»

او در ادامه تصریح کرد: «تراول‌بازی بین مجلس با رسانه‌ها یا فعالان توییتری نبوده، بلکه بین احدیان (مشاور رئیس مجلس) با احدیان (شرکت بانیان رویش) بوده است.»

محمدسعید احدیان که تا سال گذشته مدیرمسئول روزنامه خراسان و آخرین خبر بود و حکمش را از محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر علی خامنه‌ای، دریافت می‌کرد، اکنون نیز خود رئیس هیئت‌مدیره شده است و حکم مدیرمسئول‌ها را می‌زند.

ماجرای مشاور قالیباف و کارت‌پول‌هایی که اکنون به «تراول‌گیت» مشهور شده‌اند، پیش‌تر علی‌اکبر رائفی‌پور افشا کرده بود.

با نزدیک‌ شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی مناقشه در داخل گروه‌های اصول‌گرا و نزدیکان حاکمیت بالا گرفته است و دو طرف علیه یکدیگر افشاگری‌ می‌کنند. گروه‌های موسوم به شورای ائتلاف و جبهه پایداری پس از ماه‌ها انتقاد از یکدیگر سرانجام برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست مشترک دادند؛ اما جدال بر سر اینکه قالیباف یا آقاتهرانی کدام یک سرلیست باشند، به‌رغم این لیست مشترک‌، همچنان ادامه دارد. حتی سایت رجا نیوز، نزدیک به جبهه پایداری، با موضع‌گیری منفی درباره لیست مشترک، در مطلبی به مردم توصیه کرد به افرادی که نامشان در لیست است اما «صلاحیت» ندارند، رای ندهند.

این دعواهای درون‌گروهی در حالی است که حتی نظرسنجی‌های رسمی حکومتی نیز نشان می‌دهد که مردم به شرکت در انتخابات تمایلی ندارند و آن را تحریم کرده‌اند. براوردها نیز نشان می‌دهد که میزان مشارکت در انتخابات آتی از دوره یازدهم مجلس که اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شد، نیز کمتر است.