آتش‌سوزی استرالیا؛ تصویرغم‌انگیز عمق فاجعه

درختان سوخته در چندین کیلومتر از زیستگاه کوالاها، کانگوروها دیده می‌شود

در هفته‌های آینده موج دوباره‌ای از گرما به استرالیا هجوم خواهد آورد - PETER PARKS / AFP

عکس دلخراشی که توسط یکی از مسئولان آتش‌نشانی گرفته شده است، عمق نابودی مناظر استرالیا و حیوانات وحشی‌ای را که زمانی در آن سکونت داشتند، نشان می‌دهد.

در این عکس از دره‌های گیپسلند شرقی، محل سکونت کوالاها، کانگوروها و وامبت‌ها، که قبلا سرسبز و مملو از درخت بود، تا چشم کار می‌کند بقایای سوخته دیده می‌شود.

این تصویر، که توسط دیون هوپر در سرویس مدیریت آتش‌سوزی جنگلی ویکتوریا گرفته شده است، ویرانی پس از آتش‌شوزی سرتاسری را نشان می‌دهد که طبق آمار منتشر شده حدود یک میلیارد حیوان را از بین برده، هزاران خانه را نابوده کرده و 32 کشته بر جای گذشته است.

Dion Hooper via Victoria Emergency services

بارش باران سیل‌آسا فرصت استراحت کوتاهی به آتش‌نشانانی داد که با این جهنم - که در ماه اکتبر شروع شد، مبارزه می‌کردند. باران بیش از نیمی از آتش‌سوزی‌ها را در نیو ساوث ولز، ویکتوریا و کوئینزلند خاموش کرد.

اما هواشناسان روز دوشنبه هشدار دادند كه احتمالاً این وضعیت در روزهای آینده تغییر خواهد كرد و پیش‌بینی کردند که موج هوای گرم دوباره حاکم شود و خطر گسترش دوباره آتش‌سوزی‌ افزایش یابد.

اداره هواشناسی نیو ساوث ولز در توییتر نوشت: «متأسفانه ممکن است عمر آرامش فعلی کوتاه باشد و به احتمال زیاد اواخر این هفته موجی از گرما برخی مناطق را فرا خواهد گرفت.»

از روز دوشنبه، حدود 59 آتش‌سوزی در بوته‌ها و چمنزارهای این ایالت اتفاق افتاده است، و مقامات آتش‌نشانی توضیح داده‌اند، در عین حال که روی تغییر اخیر در شرایط جوی حساب می‌کنند، خود را برای هفته‌های آینده آماده کرده‌اند.

طبق گزارش سرویس آتش‌نشانی روستایی نیو ساوث ولز «در حالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش دما در اواخر هفته جاری است، بیش از 1300 آتش‌نشان از شرایط جوی مطلوب کنونی استفاده می‌کنند تا از سرعت گسترش آتش بکاهند و خطوط مهار را تقویت کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌بینی می‌شود که روز جمعه، در شهر ملبورن - که میزبان مسابقات تنیس اوپن استرالیا است، دمای هوا به 41 درجه سانتیگراد برسد.

روز دوشنبه بار دیگر ابری از مه و دود ناشی از آتش‌سوزی در نیو ساوث ولز، شهر کانبرا، پایتخت استرالیا را فرا گرفت؛ در حالی که آتش‌نشان‌ها در حال مبارزه با آتش دیگری در پارک ملی نامادگی در نزدیکی این شهر بودند.

طبق یک نظرسنجی جدید، از هر دو استرالیایی یک نفر به نهادها و سازمان‌های خیریه‌ای که تلاش می‌کنند از آتش‌نشان‌ها و کسانی که آتش‌سوزی بر زندگی آنها تأثیر گذاشته حمایت کنند، کمک مالی کرده است. در عین حال بر اساس محاسبات کارشناسان بانک اطلاعات جهانی، انتشار گاز ناشی از آتش‌سوزی و حجم گازهای گلخانه‌ای تولید شده در این آتش‌سوزی‌ها دو برابر مقداری است که این کشور سالیانه در نتیجه سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌کند.

گزارش بیشتر از رویترز

© Reuters

بیشتر از جهان