ملکه بریتانیا مقام تازه‌ای به شاهزاده ویلیام اعطا کرد

بر پایه این سمت دوک کمبریج در مجمع عمومی کلیسای اسکاتلند سخنرانی خواهد کرد

شاهزاده ویلیام سمت کمیسر ارشد سلطنتی در «مجمع عمومی کلیسای پرِس‌بیتِر اسکاتلند» را عهده‌دار خواهد شد. - AFP PHOTO / ANDREW YATES

ملکه الیزابت دوم، دوک کمبریج، شاهزاده ویلیام، را به یک سِمت جدید برگزید.

خبر این انتصاب دوک اندکی پس از این صورت می‌گیرد که دوک و دوشس «ساسکس»، شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل، اعلام کردند دیگر اعضای فعال خانواده سلطنتی نخواهند بود.  

شاهزاده ویلیام سمت کمیسر ارشد سلطنتی در «مجمع عمومی کلیسای پرِس‌بیتِر اسکاتلند» را عهده‌دار خواهد شد. این مجمع روز شنبه 16 ماه می آغاز می‌شود و تا جمعه 22 می ادامه خواهد داشت. 

بیانیه رسمی که از سوی «کاخ کنزینگتون» منتشر شد، توضیح داد که کمیسر ارشد سلطنتی، پس از انتصاب از سوی ملکه و «بر پایه توصیه نخست وزیر»، نماینده حاکمیت در این مجمع خواهد بود.

این بیانیه همچنین اشاره کرد: « کمیسر ارشد سلطنتی، حفظ رابطه میان دولت و کلیسا را بر عهده‌ داشته و سنت دیرپای انتصاب کمیسر ارشد سلطنتی از نیمه دوم قرن 17 آغاز شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اشخاصی که به این مقام می‌رسند، شخصیت‌های اسکاتلندی هستند و انتصاب آن‌ها بر پایه شایستگی و خدمات آنان به جامعه صورت می‌گیرد.»

شخصیت‌هایی که پیشتر در این سمت ایفای نقش کرده‌اند عبارتند از: شاهدخت آنا؛ شاهزاده چارلز، دوک «راتِسی»؛ شاهزاده اندرو، دوک «یورک» و شاهزاده ادوارد، ارلِ «وسکس».

شاهزاده ویلیام در جریان برگزاری این مجمع عمومی سخنران مراسم آغازین و پایانی خواهد بود.

او همچنین «نظارت بر بحث‌ها» و اداره «برنامه‌ هم‌افزایی به منظور ارزیابی فعالیت نهادهای خیریه و کلیسا» را بر عهده خواهد داشت.

این مقام برای نخستین بار در «مصوبه اتحاد میان انگلستان و اسکاتلند» در سال 1707 میلادی در نظر گرفته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملکه بریتانیا در نخستین جلسه خود در «شورای سلطنتی» متعهد شد همه ساله سنت انتصاب یک شخص به این مقام را ادامه دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی، دو شاهزاده بریتانیایی، ویلیام و هری، در بیانیه مشترکی «اخبار نادرست» درباره روابط‌‌‌‌شان با یکدیگر را رد کردند.

این دو برادر «ادبیات تحریک‌آمیز» به کار رفته در مقاله یک روزنامه را «زننده و به طور بالقوه مضر» عنوان کرده و تاکید کردند که هر دو «عمیقاً نسبت به مسائل مربوط به سلامت روانی ارزش قائل هستند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی