میلان زیر گام مدل‌های پرادا

میوچا پرادا با وجود شهرت و جایگاه نمادینش، تمایل دارد از کانون توجه دوری کند

مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ پرادا در هفته مد میلان / AFP

میوچا پرادا و راف سیمونز مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ را با «تکه‌هایی از تاریخ، کاوش در مفاهیم زیبایی و دنیای معاصری که با خاطرات شکل گرفته است»، ساختند و آن را «یک عشق‌بازی با گذشته» می‌دانند.

میوچا پرادا با زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد و غیرشهودی که درعین‌حال فکر‌برانگیز و جذاب است، به یک اسطوره در مد تبدیل شد، اما با وجود شهرت و جایگاه نمادینش، تمایل دارد از کانون توجه دوری کند.

در نمایش امسال در هفته مد میلان، ترانه «ولنتاین بامزه من» همنشین با موزیک دلهره‌آور و قطعات مدرن، مدل‌هایی را که با چکمه‌های چرم و کفش‌های پاشنه گربه‌ای (کیتن) روی صحنه شیشه‌ای که روی یک چمنزار خیس گسترده شده بود قدم می‌زدند، همراهی می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در مقایسه با فصل گذشته که مدل‌ها از میان ماده چسبناکی که از سقف به زمین می‌ریخت روی صحنه نمایش راه می‌رفتند، فضا کمی شاعرانه‌تر بود. آنچه بر تن مدل‌ها در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۴ بیش از همه خودنمایی می‌کرد پیراهن‌ها و کت‌هایی با سرشانه‌های بزرگ و اغراق‌آمیز، در کنار آستین‌های بلند، شورت‌هایی که کمربند‌های بلندی روی آن‌ها بسته‌ شده بود (مشابه آنچه در نمایش مردانه پرادا دیده بودیم) و دامن‌های بدن‌نما بود.

 در این فصل کلاه‌هایی آراسته با پر، پیراهن‌های راسته اندازه متوسط (میدی) آراسته با روبان‌های ساتن و کیف‌های کلاسیک، نمایشی را پر از رنگ‌های آبی آسمانی، بنفش و نارنجی در زمینه‌ای بژ، سیاه و خاکی در میلان بر پا کردند.

 رنگ‌های پاستلی فصل قبل کمی پر‌رنگ‌تر شده بود، اما از پارچه مواج براقی که در این فصل و فصل گذشته کمی طراحان را (مانند مجموعه فاخر شال در پاریس) ذوق‌زده کرده بود خبری نبود.

کلاه‌های چین‌دار مخمل فیروزه‌ای، سبز بهشتی، مسی و زغالی بسیار چشمگیر در یک زمینه تیره و تاریک، یکی از نکته‌های برتر این نمایش بود.

پیراهن‌های یقه‌مردانه و دامن‌های بلند چاک‌دار به زیبایی با هم ترکیب شده بود، و پیراهن‌های گشاد با کفش‌های تخت همنشین شده بودند.

پاپیون مخمل و ساتن را اینجا و آنجا دیدیم و به نظر می‌آید یکی از امضاهای مجموعه امسال باشند.

پرادا نگاهی هم به موج پیراهن‌های شانه برهنه داشت و با سخاوت پوست بدن را به بخشی از هارمونی لباس پیوند زد.

 پالتوهای یقه‌ایستاده هم بخشی از سبک این فصل پرادا بود که با پیراهن‌های یقه‌اسکی‌اش هماهنگی داشت.

 میوچا پرادا و راف سیمونز (مدیر خلاق پیشین کریستین دیور) در انتهای نمایش به تماشاگران خوشامد گفتند و آن‌ها را برای لذت بردن از یک جشن مد تمام‌عیار راهی روزهای باقیمانده از هفته مد میلان کردند.

بیشتر از مُد و زیبایی