کانون اسلامی توحید لندن به دلیل شعار «مرگ بر اسرائیل» تحت بررسی قرار گرفت

گروه‌های طرفدار جمهوری اسلامی که رویداد را تبلیغ کردند مسئولیت این یهودی‌ستیزی را رد کرده‌اند

نمای خیابانی کانون اسلامی توحید لندن-Photo Credit:@GoogleMaps

پس از آنکه از گروهی که داخل ساختمان خیریه اسلامی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند فیلمبرداری شد، یک بررسی ‌آغاز شده است.

این انجمن خیریه اعلام کرد به دنبال ویدیوهایی از داخل یکی از املاک موسسه خیریه التوحید (TUCF) که بی‌بی‌سی در ابتدای سال جاری منتشر کرد، و یهودی‌ستیزی و انکار هولوکاست را نشان می‌دهد، تحقیقی قانونی را درباره این موسسه آغاز کرده است.

سخنرانی‌های اعضای تحریم‌شده ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) نیز در این ویدیو به نمایش درآمده است.

این ویدیو مربوط به رویدادهایی است که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به مناسبت بزرگداشت فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی، قاسم سلیمانی که در سال ۲۰۲۰ طی حمله هوایی آمریکا کشته شد، در مرکز اسلامی کانون توحید غرب لندن برگزار شد.

این فرمانده ارشد نظامی جمهوری اسلامی پدرخوانده راهبردهای جنگ نامنظم تهران، از‌جمله تامین مالی شبه‌نظامیان ضداسرائیلی همچون حماس در غزه، حزب‌الله در جنوب لبنان و حوثی‌ها در یمن بود. بریتانیا نیز او را تحریم کرده بود.

در این مراسم شعارهای «مرگ بر اسرائیل» شنیده شد، اما مشخص نیست چه کسی آن‌ها را سر می‌داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو رویداد دیگر شامل سخنرانی‌های فرماندهان پیشین و فعلی سپاه بود که به صورت زنده پخش شد، یکی از آن‌ها نابودی آخرالزمانی یهودیان را توصیف می‌کرد.

ناظر این خیریه گفت در حال بررسی «نگرانی‌های جدی درمورد سوءاستفاده از ساختمان‌های خیریه» است.

این ناظر گفت: «این موسسه خیریه با بررسی فیلم‌های ارائه‌شده به ناظر متوجه شد که سخنران‌ها از سلیمانی تمجید کردند و در طول این مراسم شعارهای ضدیهودی به گوش می‌رسید.»

این انجمن افزود: «درمورد این موضوعات بسیار نگران است و بررسی خواهد کرد که این خیریه برای رویدادها و سخنرانان خارجی خود چه نظارت‌هایی اعمال می‌کند.»  

متولیان تی‌یوسی‌اف به این انجمن گفتند که آن زمان در محل کارشان حضور نداشتند. انجمن‌های اسلامی دانشجویان بریتانیا (آی‌اس‌ای) که برای ترویج فلسفه رهبر انقلاب اسلامی ایران، آیت‌الله خمینی، تاسیس شده است اعلام کرد این مراسم را تبلیغ می‌کند، اما در هیچ‌کدام از آن‌ها حضور نیافت.

این فیلم به نگرانی‌های فزاینده برخی از نمایندگان مجلس درمورد تلاش سپاه برای افراط‌گرایی مسلمانان بریتانیا می‌افزاید.

سپاه پیش از این نیز با توطئه آدم‌ربایی و ترور در بریتانیا مرتبط شده است. به گفته پلیس مبارزه با تروریسم، از سال ۲۰۲۰ دست‌کم ۱۶ توطئه از این دست تایید شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان