سه مرد افغان به اتهام تجاوز به زنی در بریتانیا محاکمه شدند

دو تن از این مردان در دادگاه متهم شدند و یک تن دیگر به جرم خود اعتراف کرد

از راست به چپ، کیهان صافی، بخت‌الله صافی و حبیب‌الله احمدزی -humberside.police.uk

پلیس منطقه هامبرساید در شرق بریتانیا، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه)، اعلام کرد که سه مرد که سال گذشته در شهر هالِ هامبرساید در تاکسی به زنی تجاوز کرده بودند در آستانه دریافت حکم قرار دارند. از این میان دو تن به تجاوز متهم شده‌اند و دیگری به جرمش اعتراف کرده است.

به گفته پلیس بخت‌الله صافی و حبیب‌الله احمدزی به تجاوز اعتراف نکردند اما در جریان بازجویی و براساس شواهد متهم شناخته شدند.

به گزارش پلیس بریتانیا، کیهان صافی، ساکن ولینگتون لین شهر هال، در دادگاه به جرم خود اعتراف کرد و پذیرفت که به زن شاکی تجاوز کرده است.

این زن نیمه‌شبی در تابستان سال گذشته هنگام بازگشت از مهمانی به‌تنهایی سوار تاکسی شد. او به گمان اینکه تاکسی ثبت‌شده و رسمی است سوار آن شد، اما راننده و دو همراهش در مسیر به او تجاوز کردند و سپس او را به پرداخت کرایه تاکسی واداشتند. راننده بخت‌الله صافی بود و سند خودرو نیز به نام او ثبت شده بود.

پلیس بریتانیا درمورد نوع اقامت این سه فرد چیزی نگفته و فقط محل‌ زندگی آنان را در گزارش آورده است.

در گزارش آمده است که پلیس پس از تحقیقات گسترده و ردیابی از طریق دوربین‌های مداربسته موفق شد متهمان را پیدا کند. این افراد هم‌اکنون در بازداشت‌ پلیس‌اند. ظاهرا هنوز حکمی برای آن‌ها صادر نشده است و قرار است حکم نهایی در ماه آوریل صادر شود.

در وبسایت پلیس هامبرساید آمده است: «پس از محاکمه هشت روزه در دادگاه هال کرون، هیئت منصفه امروز (چهارشنبه ۱۴ فوریه) بخت الله صافی و حبیب‌الله احمدزی را مجرم شناخت. اکنون هر سه مرد به بازداشتگاه بازگردانده شده‌اند و قرار است سه شنبه دوم آوریل محاکمه شوند.»

اشلی وبستر، افسر مسئول این پرونده، گفت: «تنها توصیفی که می‌‌شود درمورد کیهان صافی، بخت‌الله صافی و حبیب‌الله احمدزی به کار برد «شکارچیان جنسی» است، چراکه به دلیل نیازهای منحرف‌شان زنی تنها را در معرض مصیبتی هولناک و آسیب‌زننده قرار دادند.»

او گفت که این افراد هیچ‌گونه پشیمانی ابراز نکردند و با امتناع از اعتراف به جنایت آسیب بیشتری به قربانی رساندند.

در هفته گذشته نیز خبر حمله یک مرد افغان با مواد شیمیایی به یک زن و دو دختر خردسال سرخط اخبار بود. پلیس بریتانیا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که یک مهاجر افغان به نام عبدالشکور ایزدی در اقدام تکان‌دهنده‌ای با مواد شیمیایی به یک زن ۳۵ ساله و دو دختر هشت و سه ساله‌اش در جنوب لندن حمله کرد و پس از آنکه خود نیز مجروح شد از محل حادثه گریخت.

پلیس هنوز او را نیافته است. گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که عبدالشکور ایزدی در سال ۲۰۱۹ در یک پرونده تجاوز جنسی نیز مجرم شناخته و محکوم شده بود اما با این حال در سال ۲۰۲۱ با تایید یک کشیش مسیحی به گرویدن او به مسیحیت موفق شد در بریتانیا پناهنده شود.

بیشتر از جهان