دی‌جی ویوا، زنی پیشگام که مسیر زنان سعودی در عرصه موسیقی را هموار می‌کند

او توانسته است دانش و مهارتش را با موسیقی در هم بیامیزد و نواهایی بی‌نظیر و مسحورکننده خلق کند

دی‌جی ویوا (DJ Viva) با شور و اشتیاقی که به موسیقی و سرگرمی دارد، به یکی از چهره‌های مشهور این عرصه تبدیل شده است.

به گزارش عرب‌نیوز، او که پیشینه دانشگاهی و تجاری دارد، دانش و مهارتش را با موسیقی تلفیق کرده است تا نواهایی بی‌نظیر و مسحورکننده خلق کند.

دی‌جی ویوا در مصاحبه با عرب‌نیوز می‌گوید: «از نظر من، خلاقیت یعنی بخشی از وجودت را به جهان عرضه می‌کنی، بنابراین بهترین را عرضه کن.»

او می‌خواهد با آهنگ‌هایی که می‌سازد مردم را شاد کند. این موضوع در «هیجان مخملین» (Velvet Electricity) که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کرد مشهود است.

عکس از عرب نیوز

دی‌جی ویوا معتقد است که باید به توانمندسازی زنان مستعد در صنعت موسیقی کمک کرد.

او می‌گوید: «من در مجموع معتقدم استعداد زنان ما در صحنه موسیقی عربستان سعودی چشم‌انداز سرزنده‌تر و شاداب‌تری برای تمام اهالی موسیقی ایجاد می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از روزهای نخست گرفته تا رویدادهای بزرگ‌تر از جمله جشنواره فیلم دریای سرخ و موسم ریاض، هر اجرا جایگاهی ویژه در قلب او داشته است.

با وجود این، کار او در صحنه‌های بزرگ خلاصه نمی‌شود.

دی‌جی ویوا رویدادی خصوصی را به خاطر می‌آورد که توانسته بود دل زنی را که با سرطان پستان مبارزه می‌کرد شاد کند.

برای این موسیقی‌دان ایجاد توازن میان کارهای گوناگونش به‌عنوان دی‌جی، کارآفرین، بندباز، و صاحب یک گالری هنری در جده دشوار بوده است.

او می‌گوید: «توازن کمی خیالی و افسانه است.» اما او وظایفش را اولویت‌بندی می‌کند و به دیگران می‌سپرد تا بتواند از وقتش نهایت استفاده را بکند.

دی‌جی ویوا در ادامه می‌افزاید: «فرمول موفقیت من ذهن اقتصادی در کنار ادامه حرفه‌ای خلاقانه بوده است، و جنبه‌های گوناگون زندگی‌ام در رشد و خلاقیتم نقش داشته است.»

عکس از عرب نیوز

او در آثاری که قرار است امسال منتشر شوند سعی داشته است تحول صدا و سبکش را نشان بدهد.

دی‌جی ویوا به دی‌جی‌ها و آهنگسازهای مشتاق، به‌خصوص زنان، توصیه می‌کند: «مسئله مهم این است که از منابع موجود در عرصه موسیقی عربستان سعودی که به‌سرعت در حال تحول است بهره بگیرید. فرقی نمی‌کند فناوری، کارگاه آموزشی، مربی، یا استودیو باشد، هنرمندان مشتاق باید این فرصت‌ها را غنیمت بشمرند و سوار موج تغییر شوند.»

«علاوه بر این، هنرمندان باید روی توسعه سبک و نام تجاری‌شان تمرکز کنند، با سایر هنرمندان همکاری کنند و در دنبال کردن علاقه‌شان مصر باشند.»

بیشتر از موسیقی