رئیس مافیایی که با استفاده از ملحفه از زندان فرار کرده بود، در فرانسه دستگیر شد

مارکو رادوانو در فوریه ۲۰۲۳ از بخش فوق امنیتی یک زندان در ساردینیا فرار کرد

به گفته مقام‌های ایتالیا و فرانسه، یک رئیس بدنام مافیا که سال گذشته با استفاده از ملحفه از زندانی در ایتالیا فرار کرده بود، دوباره در فرانسه دستگیر شد.

مقام‌ها روز جمعه ۲ فوریه (۱۳ بهمن) اعلام کردند مارکو رادوانو، که در فهرست خطرناک‌ترین مجرمان تحت تعقیب یوروپل شناخته می‌شود، در باستیا در جزیره کورس فرانسه دستگیر شده است.

این مرد ۴۰ ساله اهل شهر ساحلی ویسته در ساحل دریای آدریاتیک در فوریه ۲۰۲۳ با استفاده از ملحفه‌های گره‌دار برای پایین آمدن از دیوار، توانسته بود از بخش فوق‌امنیتی زندان ساردینیا در ایتالیا فرار کند.

ماتئو پیانتدوسی، وزیر کشور ایتالیا همچنین اعلام کرد که جیانلوئیجی ترویانو، همدست رادوانو در این نقشه فرار، در نزدیکی گرانادا در اسپانیا بازداشت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رادوانو رئیس گروه مافیایی گارگانو است که بخشی از سندیکای مافیاها به نام «مافیای پنجم» است. سندیکای مافیای پنجم مشتمل بر چندین گروه مافیایی است. گروه گارگانو در فوجیا، استان جنوبی در جزیره پوگلیای ایتالیا، فعالیت می‌کند.

یوروپل گزارش داد که رادوانو به دلیل جرائم مختلف از جمله عضویت در یک سازمان جنایی، قاچاق مواد مخدر و نگهداری غیرقانونی سلاح، محکومیت ۲۴ سال زندان را سپری می‌کرد.

یوروپل اعلام کرد که او چهره اصلی این گروه و قاتلی بی رحم است.

گروه گارگانو در کنار کوزا نوسترا در سیسیل، اندرانگتا در کالابریا، کامورا در ناپل و  ساکرا کرونا یونیتا به عنوان اعضای سندیکای مافیای پنجم شناسایی شده‌اند.

به گفته دادستان، سندیکای پنجم گروهی است به شدت خشن و جنایتکار که برای نمونه اجساد قربانیانشان را در طویله خوک‌ها می‌اندازند تا اثری از جنایتشان باقی نماند.

 مافیا در استان فوجیا در اواخر دهه ۱۹۷۰ ظهور کرد، زمانی که رافائله کوتولو، رئیس مافیای ناپل و بنیانگذار کامورا، با هیئتی از جنایتکاران محلی در پوگلیا ملاقات کرد تا آنها را «استخدام» کند و نفوذ خود را در آن منطقه برای قاچاق سیگار از حوزه بالکان گسترش دهد.

اعتقاد بر این است که مافیای گارگانو تنها در منطقه فوجیا بیش از ۳۶۰ نفر را کشته است. ۸۰ درصد پرونده‌های قتل یا ناپدید شدن این ۳۶۰ نفر همچنان حل نشده باقی مانده است.

بیشتر از جهان