آمریکا عوامل دیگری را در شبکه مالی سپاه قدس و حزب‌الله لبنان تحریم کرد

شبکه مالی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه متهم است که صدها میلیون دلار از محل معامله کالاهای ایرانی به ‏دست آورده و برای تامین مالی تروریسم در منطقه هزینه کرده است

هم‌زمان با افزایش تهدیدهای نظامی آمریکا و جمهوری اسلامی علیه یکدیگر و ادامه درگیری‌‌های پراکنده در مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه چهار شخص حقوقی و حقیقی را به‌اتهام تامین مالی فعالیت‌های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بر اساس اطلاعاتی که روز چهارشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شد، سه نهاد و موسسه حقوقی، از جمله شرکت نفتی «میرا ایراکات ایتالات پترول» مستقر در ترکیه و لبنان، به‌دلیل همکاری و فراهم کردن امکانات حیاتی مالی برای یک شبکه وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تحریم شدند. این هر دو گروه‌ در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

ابراهیم طلال العویر، مدیر اجرایی این شرکت، و شخص دیگری با اسم مستعار «ابراهیم آقااوغلو»، مالک شرکت نفتی «میرا ایراکات»، نیز در فهرست تحریم‌های روز چهارشنبه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت «هیدرو» نیز که در پروژه‌های حفاری فعالیت دارد در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس یافته‌‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شرکت نفتی واسطه خرید و فروش محصولات ایرانی در بازارهای جهانی بوده است.

به‌ گفته منابع وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت یارا آفشور مستقر در لبنان نیز از دیگر نهادهای تجاری وابسته به حزب‌الله است که با این شبکه مالی حامی تروریسم در منطقه همکاری داشته است.

این شبکه مالی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه متهم است که صدها میلیون دلار از محل معامله کالاهای ایرانی، از جمله با دولت سوریه، به دست آورده است.

بر پایه این تحریم‌ها، تمامی دارایی‌های احتمالی این اشخاص حقیقی و حقوقی اگر در آمریکا یا در اختیار شهروندان آمریکایی باشد توقیف خواهد شد.

به‌ گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، منابع مالی این شبکه صرف ادامه فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان و نیز پشتیبانی از سازمان‌های تروریستی دیگر در منطقه شده است.

بیشتر از جهان