دلیل واقعی نقاهت سه‌ماهه کیت میدلتون چیست؟

شایعه‌هایی درباره «نحوه عمل جراحی» یا «ادعای خطای پزشکی» مطرح شده است

تصویر کیت میدلتون، شاهدخت ولز/AFP

یک هفته از بستری شدن شاهدخت کیت برای جراحی شکم در بیمارستان می‌گذرد. پیش‌بینی می‌شود که این زن ۴۲ ساله هفت روز دیگر نیز زیر نظر کادر پزشکی باقی بماند. تعداد روزهایی که او باید در بیمارستان و زیر نظر پزشکان باشد باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی درباره سلامت او و شایعه‌هایی درباره «نحوه عمل جراحی» یا «ادعای خطای پزشکی» شده است.

 کاخ کنزینگتون در بیانیه‌ای اعلام کرد که پزشکان کیت میدلتون ۴۲ ساله را در بیمارستانی خصوصی در مرکز لندن برای جراحی شکم، که در ۱۶ ژانویه از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود، بستری کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه کاخ آمده است: «عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود و پیش‌بینی می‌شود او پیش از اینکه به خانه بازگردد، برای ادامه بهبودی به‌مدت ده تا چهارده روز در بیمارستان بماند.» گفته می‌شود او مدتی از انظار عمومی دور خواهد بود و «بر اساس توصیه‌های پزشکی کنونی، بعید است که او تا بعد از عید پاک به انجام وظایف عمومی بازگردد.»
در بیانیه کاخ گفته شده است که خانواده سلطنتی امیدوارند اطلاعات پزشکی شاهزاده خانم ولز خصوصی بماند و فقط زمانی آن‌ها اطلاعات تازه‌ای در مورد سلامتی کیت خواهند داد که «اطلاعات جدید شایان توجهی برای به اشتراک گذاشتن [با عموم] وجود داشته باشد.»

کیت میدلتون، عضو فعال و البته پرجنب‌وجوش خانواده سلطنتی، همیشه به داشتن زندگی سالم شهره بوده است. بنابراین، طولانی شدن مدت بستری‌ بودنش در بیمارستان و پس‌ از آن یک دوران سه‌ماهه نقاهت بسیار سوال‌برانگیز است. خانواده سلطنتی اطلاعات کمی منتشر کرده است و حتی نوع بیماری کیت و اینکه علت بروز آن چه بوده نیز نامشخص است.

مجله هلو برای بررسی اینکه در موارد مشابه پزشکان چه نوع مراقبت‌هایی توصیه می‌کنند و آیا دوران استراحتی که برای شاهزاده خانم ولز تجویز شده عادی است یا خیر، سراغ متخصصان رفته است.

دکتر چاندنی رجانی، پزشک عمومی و پزشک زیبایی، می‌گوید: «استراحت پس از جراحی برای بهتر شدن بدون مشکل بسیار مهم است. جراحی‌هایی که نیاز به بیهوشی یا برش دارند با خطر عوارض و عفونت همراه‌اند.»

«فشار آوردن بیش‌ از حد، به‌ویژه پس از جراحی‌های بزرگ، می‌تواند منجر به مشکلات جسمانی اضطراری مقطعی یا بلندمدت شود. پیروی از توصیه‌های پزشک در مورد شروع تدریجی فعالیت برای تقویت جریان خون و قدرت جسمانی ضروری است. بنابراین، در این فرایند نباید عجله کرد. در بسیاری از جراحی‌ها به مراقبت مداوم پس از عمل، به‌مدت چند روز یا هفته‌ها و گاهی ماه‌ها نیاز است.»

«شاهدخت کیت به داشتن تناسب‌اندام و سلامت شناخته می‌شود، اما این بدان معنا نیست که او خیلی زود باید به فعالیت بدنی طبیعی بازگردد.»

دکتر رجانی می‌گوید: «احساس بهتر شدن لزوما به این معنا نیست که بدن شما برای بازگشت به فعالیت‌های عادی آماده است.»

طبق گفته دکتر رجانی، اگرچه شاهدخت کیت یکی از سخت‌کوش‌ترین اعضای خانواده سلطنتی است و احتمالا مایل است زودتر به مسئولیت‌هایش بازگردد، بازگشت زودهنگام به کار می‌تواند مانع بهبودی او شود.

او افزود: «بازگشت پیش از موعد به محل کار پس از جراحی شکم می‌تواند روند بهبود ضروری را مختل کند. برش‌های ناشی از چنین جراحی‌هایی نیاز به زمان برای بهبود دارد. عجله در بازگشت به محل کار ممکن است این روند را مختل کند و خطر ایجاد عوارض را افزایش دهد.»

اگرچه به‌نظر می‌رسد چند ماه زمان زیادی برای مرخصی گرفتن از کار باشد، دکتر رجانی اهمیت استراحت برای بهبودی پس از جراحی شکم را چنین توضیح می‌دهد: «برای بهبودی کامل، استراحت لازم است. در طول استراحت، بدن انرژی را به فرایندهای بهبود هدایت می‌کند. به‌ویژه خواب کافی برای ترمیم بافت و تولید هورمون بسیار مهم است.»

«این واقعیت که وظایف سلطنتی شاهدخت کیت ایجاب می‌کند که او با شلوارهای شکیل و لباس‌های شیک دیده شود، دلیل دیگری است که او باید قبل از بازگشت به کار برای بهبودی کامل وقت بگذارد.»

دکتر رجانی می‌گوید: «انتخاب لباس سبک و قابل‌تنفس که به زخم‌ها فشار نیاورد و آن‌ها را نکِشد بسیار مهم است. برای مثال، سرهمی گشاد برای دوران نقاهت در خانه بسیار عالی است؛ گشاد، گرم، و راحت. علاوه بر این، پوشیدن لباس‌های راحت بر سلامت روان نیز اثر می‌گذارد؛ احساس راحتی و آرامش را تقویت می‌کند، که روند کلی بهبودی را افزایش می‌دهد.»

کلینیک لندن، که کیت در آنجا بستری شده است، بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی در بریتانیا است. این بیمارستان را پدر و مادر ملکه الیزابت، یعنی پادشاه جورج ششم و ملکه الیزابت- ملکه مادر- در سال ۱۹۳۲، زمانی که به دوک و دوشس یورک معروف بودند، افتتاح کردند.

بیشتر از زندگی