رای‌دهندگان آمریکایی: از مهاجرت غیرقانونی بیشتر از تورم نگرانیم

شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کردند که مشکل مهاجرت غیرقانونی به آمریکا در دوران جو بایدن بدتر از گذشته شده است

بر اساس نظرسنجی هاروارد کپس‌ــ‌‌‌هریس که روز دوشنبه منتشر شد، میزان نگرانی رای‌دهندگان آمریکایی از مهاجرت غیرقانونی از دغدغه تورم پیشی گرفته است.

به گزارش نیویورک‌پست، نتایج این نظرسنجی نشان داد ۳۵ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده اکنون مهاجرت را به عنوان نگرانی شماره ۱ ایالات متحده رتبه‌بندی می‌کنند که نسبت به ماه گذشته هفت امتیاز افزایش یافته است. در رتبه بعدی، نگرانی‌ در مورد افزایش قیمت‌ها و اقتصاد آمریکا قرار دارد؛ به طوری که ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تورم را مهم‌ترین مسئله در ایالات متحده می‌دانند و ۲۵ درصد هم «اقتصاد و مشاغل» را دغدغه اصلی‌شان اعلام کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نگرانی‌ها درباره مهاجرت غیرقانونی از زمانی که دولت بایدن از حضور بی‌سابقه ۲۷۶ هزار پناهجو در امتداد مرز جنوبی ایالات متحده در ماه دسامبر گزارش داد، افزایش یافت.

با توجه به نگرانی‌های شهروندان ایالات متحده از این موضوع، قانون‌گذاران هر دو حزب در تلاش برای دستیابی به توافقی‌اند که اعطای حدود ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین را به تقویت امنیت مرزی و تغییرات در سیستم مهاجرت و پناهندگی ایالات متحده منوط می‌کند.

بیشتر رای‌دهندگان‌ (۶۸ درصد‌) در نظرسنجی گفتند می‌خواهند اقدام‌هایی اتخاذ شود که ورود غیرقانونی به آمریکا را سخت‌تر کند. نیمی از دموکرات‌ها‌ (۵۰ درصد‌) با اقدام‌های امنیتی افزایش‌یافته موافقت کردند و تقریبا دو نفر از هر سه رای‌دهنده (۶۴ درصد) گفتند که مشکل مهاجرت مرزی در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن بدتر شده است. در عین حال بیشتر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (۷۷ درصد) از دولت بایدن می‌خواهند با قانون‌گذاران جمهوری‌خواه معامله کند [بر سر کمک به اوکراین] و امنیت مرزها را افزایش دهد.

مدیریت نامناسب بایدن بر این بحران مرزی باعث شده است که ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پاسخ دهند احتمال کمتری دارد در سال ۲۰۲۴ به رئیس‌جمهوری فعلی رای دهند و تنها حدود ۳۰ درصد گفته‌اند که این موضوع بر رای آن‌ها تاثیری نداشته است.

هاروارد کپس‌ــ‌هریس در روزهای ۱۷ تا ۱۸ ژانویه از دو هزار و ۳۴۶ رای‌دهنده ثبت‌نام‌شده نظرسنجی کرد. مارک پن، یکی از مدیران این نظرسنجی، در بیانیه‌ای گفت: «با وجود تمام بحران‌های بین‌المللی، برای آمریکایی‌ها موارد مرتبط با ایالات متحده و زندگی خودشان اولویت بالاتری دارد. آن‌ها در مورد مهاجرت، تورم و جرم و جنایت در آمریکا بسیار نگران‌اند و به همین دلیل است که بسیاری از آن‌ها می‌گویند یک رئیس‌جمهوری جدید می‌خواهند.»

 این نظرسنجی نشان داد که ۸۲ درصد رای‌دهندگان دست‌کم تا حدودی موافق‌اند که ایالات متحده به یک رئیس‌جمهوری جدید نیاز دارد؛ ۶۸ درصد دموکرات‌ها هم با این موضوع موافقت کردند. با این حال، در میان دموکرات‌ها در مورد اینکه چه کسی باید به جای بایدن نامزد شود، اتفاق نظر واضحی وجود نداشت؛ ۱۵ درصد از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، حمایت کردند، هشت درصد از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و هفت درصد از سناتور برنی سندرز و جو منشن.

بیشتر از جهان