وضعیت آشفته پرسپولیس و گزینه‌های بی‌کیفیت دلالان برای جانشینی یحیی

تاکنون نام هیچ سرمربی کارنامه‌دار و موفقی در گزینه‌های درویش دیده نشده است

حسین عبدی و خاویر پریرا، گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس-رسانه‌های اجتماعی

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به‌تازگی در جذب برانکو ایوانکوویچ موفق نبود و میلیون‌ها هوادار این تیم را ناامید و نگران کرد، اکنون درحال بررسی دیگر گزینه‌های خارجی و ایرانی برای انتخاب جانشین یحیی گل‌محمدی است، اما به نظر می‌رسد هیچ‌یک از گزینه‌های مدنظر درویش و هیئت‌مدیره پرسپولیس کارنامه‌ای درخشان و قابل‌دفاع در دنیای مربیگری ندارند.

این درحالی است که مدیران پرسپولیس تاکنون در زمینه جذب بازیکنان جدید در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی و رفع نواقص فنی تیم خود نیز ناموفق بوده‌اند و با جدایی میلاد سرلک و محمد عمری از این تیم به دلیل خدمت سربازی، پرسپولیس همچنان در چند نقطه کلیدی مانند هافبک دفاعی، دفاع چپ، هافبک بازی‌ساز و خط حمله با کمبود شدید بازیکنان باکیفیت مواجه است.

اما در آخرین اخباری که از گزینه‌های درویش برای سرمربیگری پرسپولیس به بیرون درز کرده است، نام خاویر پریرا و حسین عبدی شنیده می‌شود که به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک کارنامه‌ای قابل دفاع برای هدایت پرطرفدارترین تیم ایران داشته باشند.

برخلاف تمجید برخی از وب‌سایت‌ها و خبرنگاران ورزشی در ایران از کارنامه پریرای اسپانیایی، او تاکنون به‌عنوان سرمربی تنها تجربه حضور در لیگ کمابیش ضعیف چین و باشگاه شانگهای پورت چین را دارد و پیش از آن نیز به‌عنوان دستیار اول و دوم یا مدیر فنی، هر بار پس از مدت کوتاهی از تیم‌های تحت قراردادش مانند لوانته، فولام، واتفورد، وایادولید و آلاوز اخراج شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌حال، شماری از وب‌سایت‌های ورزشی در ایران روز جمعه ۲۹ دی از مذاکرات موفق درویش با پریرا و احتمال حضور او در ایران و تمرینات پرسپولیس در روزهای آینده خبر داده‌اند، تصمیمی که نشان می‌دهد مدیران پرسپولیس برای انتخاب جایگزین یحیی گل‌محمدی، سرمربی موفق و مستعفی این تیم، به استقبال خطر رفته‌اند، زیرا کسب نتایج ضعیف پریرا با پرسپولیس می‌تواند کاسه صبر میلیون‌ها هوادار را لبریز کند و به برکناری درویش و اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس منجر شود.

همچنین دیگر گزینه مهم مدیرعامل پرسپولیس در این روزها، حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران است که بنا بر شنیده‌ها، علی پروین، پیشکسوت و اسطوره باشگاه پرسپولیس، به درویش پیشنهاد کرده است، اما عبدی نیز تاکنون هیچ تجربه موفقی در رده بزرگسالان و در تیم‌های باشگاهی یا ملی نداشته است و تنها نقطه مثبت کارنامه مربیگری او به صعود از مرحله گروهی در آخرین دوره از جام جهانی نوجوانان بازمی‌گردد.

تنها تجربه انتخاب حسین عبدی به‌عنوان سرمربی یک تیم باشگاهی به دوران حضورش در باشگاه داماش گیلان مربوط است که در این تیم نیز پس از مدتی کوتاه از سمت سرمربیگری اخراج شد. او در باقی سال‌ها علاوه بر حضور در تیم‌های پایه پرسپولیس، دستیار سرمربیانی همچون علی دایی، زلاتکو کرانچار و حسین درخشان در پرسپولیس بوده که در تمامی این تجربیات نیز به دلیل عملکرد ضعیف کادرفنی و سرمربی‌های وقت، با اخراج از باشگاه مواجه شده است.

با این اوصاف، هواداران پرشور باشگاه پرسپولیس که در شش فصل گذشته به کسب پنج عنوان قهرمانی با برانکو و گل‌محمدی موفق شده‌اند، اکنون حق دارند که نگران آینده تیم محبوب خود باشند، تیمی که اکنون با ۳۰ امتیاز و تنها با دو امتیاز فاصله تا صدر جدول، در رده سوم لیگ برتر ایران قرار گرفته است و حضور یک مربی کارنامه‌دار و باتجربه در این تیم در کنار جذب دست‌کم سه بازیکن باکیفیت می‌تواند راه را بری تکرار قهرمانی سرخ‌پوشان هموار کند.

بیشتر از