عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس: یحیی رفتنی است و گزینه اصلی ما تارتار است

با توجه به حضور برانکو روی نیمکت عمان و محدودیت بودجه پرسپولیس، جذب مربی کروات در نیم‌فصل بعید به‌ نظر می‌رسد

مهدی تارتار، سرمربی ملوان بندرانزلی، آبان۱۴۰۲‌ــ رسانه‌های اجتماعی

یکی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس روز چهارشنبه ۱۳ دی در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که تصمیم یحیی گل‌محمدی برای کناره‌گیری از هدایت پرسپولیس جدی است و مدیران این باشگاه اکنون برای انتخاب جانشین گل‌محمدی در حال مذاکره با یک مربی ایرانی و چند گزینه خارجی‌اند.

یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته با وجود فشارهای حکومتی برای برکناری او به دلیل حمایت‌هایش از خیزش سراسری ایرانیان، هرسه جام موجود در فوتبال ایران را کسب کرد و به محبوبیتی کم‌نظیر میان میلیون‌ها هوادار پرسپولیس رسید، در فصل جاری لیگ برتر ایران و همچنین لیگ قهرمانان آسیا نتوانست موفقیت‌های پیشین را تکرار کند. در هفته‌های اخیر و پس از شکست تلخ برابر الدخیل و حذف از آسیا، با از دست دادن امتیاز مقابل تیم‌های نه‌چندان قدرتمندی چون مس رفسنجان، استقلال خوزستان و نفت آبادان انتقاد‌ها از او به اوج رسید تا سرانجام پس از پایان بازی روز دوشنبه برابر مس رفسنجان، خبر آخرین استعفایش را رسانه‌ای کرد.

اگرچه گل‌محمدی با وجود حذف کریم باقری، دستیار اولش، به دستور ماموران وزارت اطلاعات، جذب نشدن بازیکنان مدنظرش در فصل نقل‌وانتقالات، مشکلات متعدد مالی و کمبود امکانات سخت‌افزاری و حاشیه‌سازی پیاپی رسانه‌های دولتی و حکومتی علیه این مربی، توانست در نیم‌فصل اول با پرسپولیس ۳۰ امتیاز کسب کند و در فاصله دو امتیازی تا صدر جدول بماند، نمایش ناامیدکننده سرخپوشان در چندین بازی پیاپی، افت فاحش کیفیت فنی بهترین بازیکنان پرسپولیس و همچنین استعفاهای پیاپی گل‌محمدی که از فرط تکرار دیگر مبتذل شده‌اند، آنقدر هواداران این تیم را کلافه کرد که حالا کمتر کسی خواستار ابقای او است.

اکنون یک عضو هیئت‌مدیره پرسپولیس که نخواست نامش فاش شود، به ایندیپندنت فارسی می‌گوید: «زحمات یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس قابل‌تقدیر است، اما به نظر می‌رسد او دیگر به ماندن در تیم علاقه‌ای ندارد و تصمیم قطعی‌اش را گرفته است. به همین دلیل رضا درویش از دیروز به‌طور جدی در حال مذاکره با مهدی تارتار به‌عنوان تنها گزینه ایرانی و سه سرمربی خارجی دیگر است. یکی از گزینه‌های خارجی پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ است که البته باید به‌زودی با تیم ملی عمان در جام ملت‌های آسیا حضور یابد و همین امر، احتمال حضور برانکو در پرسپولیس را حداقل تا یک ماه دیگر کم‌ می‌کند. از طرفی، باشگاه با محدودیت‌های مالی فراوانی روبرو است که کار جذب سرمربی خارجی باکیفیت را سخت می‌کند. در نتیجه حالا احتمال انتخاب مهدی تارتار به‌عنوان سرمربی جدید پرسپولیس بسیار بالا است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی تارتار، بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس که با کسب نتایج درخشان همراه با تیم ملوان بندرانزلی در فصل جاری لیگ برتر فوتبال بار دیگر توانایی‌های فنی‌اش را اثبات کرده است، فعالیت در حوزه مربیگری را با موفقیت در حفظ تیم راه‌آهن در لیگ برتر و رساندن این تیم به فینال جام حذفی فوتبال ایران آغاز کرد و در ادامه، با هدایت تیم‌هایی همچون داماش گیلان، صبای قم، نفت مسجدسلیمان، پیکان و ذوب‌آهن، بدون جذب ستارگان فوتبال ایران و با بازیکنان گمنام و جوان، توانست نمایش‌هایی قابل‌دفاع ارائه کند. او سابقه قهرمانی با تیم پارس جنوبی جم در لیگ آزادگان و صعود به لیگ برتر را هم در کارنامه دارد.

با این حال اوج موفقیت تارتار بی‌شک به فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران بازمی‌گردد که توانست همراه با بازیکنان جوان ملوان بندرانزلی نتایجی درخشان همچون برد سپاهان در اصفهان، برد چهارگله مقابل مس رفسنجان و فولاد خوزستان و کسب تساوی مقابل تیم‌های پرمهره پرسپولیس، تراکتور و گل‌گهر سیرجان کسب کند و این تیم گیلانی را با کمترین بودجه به جایگاه پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در پایان نیم‌فصل مسابقات برساند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا رضا درویش موفق می‌شود رضایت مدیران باشگاه ملوان بندرانزلی برای صدور رضایت‌نامه سرمربی موفقشان کسب کند یا خیر؛ اتفاقی که با توجه به تمایل شدید تارتار برای رسیدن به نیمکت مربیگری تیم محبوبش، خیلی هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

بیشتر از فوتبال