همکاری پرافتخارترین طراح مد عرب و «موسم ریاض» در ارتقای مد عربستان سعودی

مجموعه «موسم ریاض الی صعب» یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی‌هنری در پایتخت عربستان سعودی خواهد بود

مدیران بخش مد و سرگرمی عربستان سعودی در تلاش برای نوآوری و تکامل‌اند تا نیازهای مخاطبان عرب را در داخل و خارج از این کشور براورده کنند. در ادامه تلاش‌های قبلی و برگزاری اولین هفته مد ریاض در سال ۲۰۲۳، فيصل بافرط، مدیرعامل سازمان سرگرمی عمومی عربستان سعودی، و الی صعب، طراح مد بین‌المللی، در لندن برای همکاری در «موسم ریاض ۲۰۲۴» تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

الی صعب (الی ساب)، پرافتخارترین طراح مد خاورمیانه‌ای و اهل لبنان، خانه مدی را اداره می‌کند که در حال حاضر در کنار نام‌های بزرگی چون ژرژ هوبیکا و زهیر مراد، بخش بزرگی از «مد فاخر پاریسی» به شمار می‌روند. محمد آشی که تلاش می‌کند هنر و تجارت مد در زادگاهش، عربستان سعودی را با همکاری کمیسیون مد این کشور شکوفا کند، هم از شاگردان صعب است که سال ۲۰۲۳ با شرکت در هفته مد فاخر پاریس تاریخ‌ساز شد.

هدف از همکاری مشترک الی صعب و موسم ریاض ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد و ترکیبی از مد و سرگرمی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این همکاری، مجموعه «موسم ریاض الی صعب» برای پاییز ۲۰۲۵ یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی‌هنری در پایتخت عربستان سعودی خواهد بود.

ترکی آل شیخ، مشاور هیئت‌مدیره اداره سرگرمی، از این همکاری و تلاش‌های انجام‌شده تقدیر کرد و گفت: «در موسم ریاض، ما در تلاش‌ایم تا با مهم‌ترین نام‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم تا گزینه‌های سرگرمی غنی شوند. از جمله حوزه مد؛ جایی که الی صعب یکی از نام‌های برجسته محسوب می‌شود.»

 ترکی آل شیخ از شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان سعودی و حامد بن محمد فایز، معاون او، به خاطر تلاش‌هایشان در این زمینه تشکر و قدردانی کرد. الی صعب نیز به نوبه خود از حضور در فصل ریاض ۲۰۲۴ ابراز خوشحالی کرد و گفت: «برای جشن گرفتن این مناسبت مهم در شهر ریاض که از خلاقیت و تنوع فرهنگی در منطقه حمایت می‌کند، کارهایی بی‌سابقه و جدید آماده خواهیم کرد.»

باید یادآوری کنیم که الی صعب اخیرا در مراسم بزرگی با حضور بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای مد، بوتیکش را در منطقه ویا ریاض افتتاح کرد.

الی صعب به دلیل داشتن رویکردی دست‌ودلبازانه‌ به تزیینات و توجه عمیق به جزئیات معروف است. این طراح لباس لبنانی از کارگاه خیاطی‌اش در بیروت تا پاریس، پایتخت مد جهان راهی طولانی پیموده است. او اولین عضو عرب کمیسیون مد فرانسه، عالی‌ترین نهاد مربوط به مد در دنیا، است و از سال ۲۰۰۶ عضو خانواده مد فاخر یا اوت کوتور شده است. از سال ۲۰۱۳، پسر الی صعب مدیر این خانه مد شد تا ظهور یکی دیگر از تجارت‌های خانوادگی مد را شاهد باشیم.

 منزل و محل کار الی صعب در بیروت در اثر انفجار اوت ۲۰۲۰ به‌شدت آسیب دید اما او همچنان لبنان را خانه خود می‌داند و در کنار تلاش‌هایی که برای ارتقا مد در این کشور و تربیت نسل جدید طراحان دنیای عرب انجام داده است، اکنون برای گسترش این ایده رهسپار عربستان سعودی خواهد شد.

بیشتر از مُد و زیبایی