تنبیه بدنی دانش‌آموز کوهدشتی؛ نوجوان ۱۳ ساله به بیمارستانی در تهران منتقل شد

کبد و طحال صابر دچار آسیب‌دیدگی و کوفتگی شده است

یکی از بستگان صابر نظریانی، دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه طالقانی روستای قبرموسی در شهرستان کوهدشت استان لرستان، روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر داد که این کودک به دلیل ضرب‌وشتم شدید از سوی یکی از معلمان مدرسه‌اش در روز شنبه دوم دی‌، با مشکلات جدی در کبد و طحالش مواجه و به منظور درمان فوری به بیمارستانی در تهران اعزام شده است.

این منبع مطلع توضیح داد: «نام معلم ضارب سعید سوری است که روز چهارشنبه صابر نظریانی را تنها به جرم درس نخواندن و شیطنت‌های معمول کودکان در این سن، به طرز وحشیانه‌ای زیر مشت و لگد گرفت؛ به‌ طوری که کبد و طحال این بچه به‌شدت آسیب دید و طبق نظر پزشکان بیمارستان خمینی کوهدشت، برای مداوا یا عمل جراحی به بیمارستان‌های مجهز تهران اعزام شد. نمی‌دانیم ضرب‌وشتم کودکان معصوم و بی‌پناه در مدارس لرستان چه زمان تمام می‌شود.»

نسخه‌ای از نظر پزشک متخصص در بیمارستان خمینی کوهدشت که برای ایندیپندنت فارسی ارسال شده، تایید می‌کند که کبد و طحال صابر دچار آسیب‌دیدگی و کوفتگی شده است و این اتفاق می‌تواند سلامتی آینده این کودک ۱۳ ساله را با خطر جدی مواجه کند.

فرد نزدیک به خانواده صابر نظریانی افزود: «جالب این است که شمار زیادی از معلمان کوهدشت و روستاهای اطراف در صحبت با ما گفتند امین امینی‌پویا، رئيس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت، چندی پیش به معلمان این شهر دستور داده که به دلیل پایین آمدن رتبه علمی کوهدشت در سال تحصیلی گذشته، دانش‌آموزانی را که درسخوان نیستند یا کمی شیطنت می‌کنند، تنبیه بدنی کنند تا بترسند و درسخوان شوند! آخر این چه شیوه آموزش و تربیت است؟ مگر در عصر حجر زندگی می‌کنیم؟ چرا این معلم ضارب و وحشی با وجود گذشت بیش از ۲۰ روز هنوز بازداشت یا از کار اخراج نشده است؟ جالب این است که رئیس آموزش‌وپرورش خانواده صابر را تهدید کرده است که اگر ماجرا را رسانه‌ای کنند، این کودک را از مدرسه اخراج می‌کنند!»

او اضافه کرد که پدر صابر نظریانی، کارگر ساختمانی و جزو اقشار فرودست جامعه است که توان پرداخت هزینه درمان فرزندش در پایتخت را ندارد و حتی هزینه اعزام این کودک به تهران را نیز اطرافیان و دوستانش پرداخت کرده‌اند.

نکته قابل تامل دیگر در سخنان و تصاویر ارسالی برای ایندیپندنت فارسی، این است که امین امینی‌پویا، رئيس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت، ماه گذشته دانش‌آموزان مدارس مختلف این شهرستان از جمله کودکان محصل در مدرسه طالقانی روستای قبرموسی را مجبور کرده است به کارزار انتخاباتی علی امامی‌راد، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی گاز ایران و نامزد انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در کوهدشت بپیوندند و اعضای خانواده‌شان را به رای دادن به این فرد مجبور کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یکی از تصاویر ارسالی برای ایندیپندنت فارسی، مشخص است که دانش‌آموزان مدرسه طالقانی در روستای قبرموسی مجبور شده‌اند عدد ۴ را که نماد انتخاباتی علی امامی‌راد است، با دستانشان نشان دهند. این نامزد پیش از این در دوره‌های چهارم، ششم و هفتم نیز نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی بود و چنانکه برخی اهالی کوهدشت به ایندیپندنت فارسی گفته‌اند، به دلیل دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی افراطی و همچنین نزدیکی به دستگاه‌های امنیتی و نظامی، میان مردم معترض به جمهوری اسلامی در این شهر «چاپلوس ولایت» لقب گرفته است.

شهرستان کوهدشت و روستاهای اطراف آن در استان لرستان جزو محروم‌ترین مناطق روستایی و شهری ایران محسوب می‌شوند. به دلیل تعداد بالای افراد بیکار در این شهر، انواع جرائم و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی مانند اعتیاد گسترده جوانان به مواد مخدر، تجاوز یا قتل زنان به بهانه‌های «ناموسی» در این منطقه به حد هشداردهنده و قرمز رسیده است.

روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ هم خبرنگاران محلی در کوهدشت به ایندیپندنت فارسی خبر داده بودند که ستایش منصوری ۱۶ ساله، فرشته منصوری ۱۹ ساله و معصومه مهکی ۲۹ ساله که همگی اهل کوهدشت بوده‌اند، تنها در ۴۸ ساعت قربانی «قتل‌های ناموسی» شده‌اند و به دست اقوامشان به قتل رسیدند.

پیش از آن در دی‌ماه ۱۴۰۱ هم شماری از اهالی و خبرنگاران محلی در کوهدشت با ارسال مدارک و مستنداتی برای ایندیپندنت فارسی، خبر دادند که راننده سرویس یک دبستان پسرانه در این شهر به نام رسول آ.ت. پس از بازداشت در اداره پلیس آگاهی کوهدشت، به تجاوز جنسی به دست‌کم ۱۵ کودک اعتراف کرده است.