اختصاصی ایندیپندنت فارسی؛ تجاوز جنسی سریالی یک راننده سرویس مدرسه در کوهدشت لرستان

شماری از اهالی و خبرنگاران در کوهدشت می‌گویند یک مرد ۵۵ ساله اعتراف کرده که به دست‌کم ۱۵ پسر دبستانی تجاوز کرده است

وضعیت روحی و جسمی تعدادی از کودکان قربانی در این پرونده «وخیم» اعلام شده است - Aftab

شماری از اهالی و خبرنگاران محلی در شهرستان کوهدشت واقع در استان لرستان ایران، روز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه با ارسال مدارک و مستنداتی برای ایندیپندنت فارسی، خبر دادند که راننده سرویس یک دبستان پسرانه در این شهر به نام رسول آ.ت. پس از بازداشت در اداره پلیس آگاهی کوهدشت، به تجاوز جنسی به دست‌کم ۱۵ کودک اعتراف کرده است.

تجاوزهای سریالی این راننده حدودا ۵۵ ساله زمانی افشا شد که پسری هفت ساله به عنوان آخرین قربانی، پس از تجاوز جنسی رسول به او، دچار خونریزی و مشکلات مقعدی شد و ماجرا را برای پدرش تعریف کرد. پدر کودک ابتدا به خاطر «حفظ آبرو» از افشای این واقعه هولناک و تماس با پلیس یا رسانه‌ها، خودداری کرد و فرزندش را برای درمان به بیمارستان امام خمینی کوهدشت منتقل کرد اما در آنجا پس از اصرار پزشکان و مسجل شدن تجاوز جنسی خشن به کودک، پدر در نهایت حقیقت ماجرا را فاش کرد.

به این ترتیب عصر روز ۱۲ دی‌ از این بیمارستان با پلیس آگاهی کوهدشت تماس گرفته شد و ماموران نیروی انتظامی شامگاه همان روز رسول را در خانه‌اش دستگیر کردند.

خواهر یکی از کودکان قربانی در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی می‌گوید متهم پس از گذشت ۲۴ ساعت از زمان بازداشت در ساختمان پلیس آگاهی کوهدشت، به تجاوز به دست‌کم ۱۵ پسربچه طی یک سال اخیر اعتراف کرده است. یکی از ماموران پلیس کوهدشت به خبرنگاران محلی گفت بر اساس شواهد به‌دست آمده، گمان می‌کند تعداد کودکانی که قربانی رسول شده‌اند، بیش از ۱۵ نفر باشد.

آخرین کودک قربانی رسول که هفت سال بیشتر ندارد و در مقطع دوم دبستان تحصیل می‌کند، در طول یک هفته اخیر سه‌بار اقدام به خودکشی کرده که هربار با دخالت خانواده و انتقال به بیمارستان نجات یافته است. وضعیت روحی و جسمی تعدادی دیگر از کودکان قربانی در این پرونده نیز «وخیم» اعلام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستانی و بهزیستی به دنبال نجات رسول

خواهر بزرگ‌تر یکی از کودکانی که هدف تجاوز جنسی قرار گرفته‌ است، به ایندیپندنت فارسی خبر داد که در روزهای اخیر، افشین خسروی، دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت، تلاش کرده است تا با همکاری رئیس اداره بهزیستی این شهر و اخذ گواهی «نداشتن سلامت عقلی» برای رسول، او را تبرئه و پرونده را مختومه اعلام کند. قد رسول از حالت طبیعی بسیار کوتاه‌تر است و به همین دلیل تحت پوشش سازمان بهزیستی است. تلاش غیرقانونی دادستان کوهدشت در حالی صورت می‌گیرد که رسول گواهینامه رانندگی دارد و برای جابجایی کودکان دبستانی موردتایید اداره آموزش و پرورش کوهدشت بوده است و در نتیجه، نمی‌تواند دچار اختلال روانی حاد باشد.

دادستان کوهدشت تا لحظه تنظیم این گزارش، به دلیل فشار اهالی این شهر و خانواده‌ها و وکلای قربانیان، نتوانسته است حکم آزادی رسول را از قاضی پرونده دریافت کند، اما خبرنگاران و مردمی را که از ماجرا مطلع شده‌اند، تهدید کرده است که در صورت رسانه‌ای شدن پرونده، با آن‌ها «برخورد امنیتی» صورت خواهد گرفت.

منابع ایندیپندنت فارسی می‌گویند رسول راننده سرویس چند مدرسه در کوهدشت بوده و معمولا قربانیان خود را از بین دانش‌آموزانی انتخاب می‌کرد که آخرین نفر پیاده می‌شدند. او با اعمال زور در خودرو و در مکان‌هایی خلوت، به این کودکان تجاوز کرده است.

یکی از خبرنگاران کوهدشتی می‌گوید: «نمی‌دانم چرا همیشه باید شاهد قرار گرفتن چتر حمایتی حکومتی‌ها بر سر این افراد باشیم. رسول به جنایت خود اعتراف کرده است و علاوه بر آزمایش‌های متعدد پزشکی، چندین شاهد هم متجاوز بودن او را اثبات کرده‌اند. جلسه دادگاه باید هرچه زودتر برگزار شود و این جانی را با شدیدترین مجازات تنبیه کنند.»

خواهر یکی از ۱۵ کودکی که تابه‌حال مشخص شده که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌ است، به ایندیپندنت فارسی گفت:‌ «برادرم حالا تحت درمان روانپزشک قرار دارد و وضعیت روحی‌اش به‌شدت به‌هم ریخته است. او هنوز نتوانسته است جزئیات این جنایت را برای ما تعریف کند. ما چیزی نمی‌خواهیم، جز محاکمه و مجازات عادلانه این فرد کثیف.»

چرا سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شد؟

تجاوز جنسی بزرگسالان، اعضای خانواده و حتی پدرها و مادرها به کودکان و دانش‌آموزان اتفاق تازه‌ای در ایران نیست و طی سال‌های اخیر صدها خبر رسمی و غیررسمی در این‌باره منتشر شده، اما چرا با وجود صدور احکام سنگین، به گواه مددکاران اجتماعی در ایران، تعداد تجاوزها و آزارهای جنسی در خانه و خیابان روزبه‌روز افزایش یافته است؟ آیا یکی دلایل اصلی بروز چنین معضل اجتماعی آگاه نبودن کودکان و دانش‌آموزان درباره بدن خود و آگاهی جنسی نیست؟

سند آموزشی ۲۰۳۰ که جمهوری اسلامی ایران آن را ناقض سیاست‌های خود می‌داند، نقشه راه جهانی برای توسعه پایدار کشورهای عضو سازمان ملل است که «آموزش باکیفیت مسائل جنسیتی و کمک به رشد فکری کودکان در حوزه آموزش‌های جنسی و آگاهی از بدن خود»، یکی از بخش‌های ۱۷گانه آن است. بر اساس این سند که سال ۲۰۱۵ در کره‌ جنوبی تصویب شد، کشورهای جهان متعهد شدند تا سال ۲۰۳۰، نابرابری‌های جنسیتی را ریشه‌کن کنند و برای تحقق آموزش رایگان و فراگیر، ترویج صلح و برپایی مدارسی عاری از خشونت‌های بدنی و جنسی، اقدام‌های لازم را انجام دهند. این سند در ایران نه‌تنها به مرحله اجرا نرسید، بلکه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، آن را «توطئه نفوذ دشمن» در نظام آموزشی خواند.

محمد مخبر دزفولی، معاون اول کنونی رئیس‌جمهوری ایران، فروردین ۱۳۹۶ به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفته بود:‌ «این شورا مفاد سند ۲۰۳۰ را به‌دقت تحلیل و بررسی کرد و معتقدیم این سند در موارد زیادی با مبانی ارزشی و عقیدتی ما مباینت (ناسازگاری) دارد.» همان مبانی ارزشی و عقیدتی که کودک‌ــ‌همسری را به پیروانش توصیه می‌کند و اجازه می‌دهد دختران ۹ ساله و پسران ۱۳ ساله ازدواج کنند، اما جلو آموزش شفاف و علمی واقعیات جنسی و جنسیتی به کودکان را می‌گیرد.