جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای افشای اطلاعات مالی حماس

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد در ازای اطلاعاتی که منجر به اختلال در شبکه مالی حماس شود جایزه ‏خواهد داد

دولت آمریکا در ازای دریافت اطلاعاتی که شبکه مالی حماس را افشا کند تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای اطلاعاتی که به اختلال در شبکه مالی گروه تروریستی حماس در بحبوحه جنگ جاری این گروه با اسرائیل منجر شود تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

به گزارش سایت هیل، برنامه «پاداش برای عدالت» این وزارتخانه جویای اطلاعاتی در مورد پنج تسهیل‌کننده مالی است که به مدیریت منابع مالی حماس و به فعالیت‌های این گروه کمک می‌کنند. بر اساس این گزارش، آمریکا به دنبال اطلاعاتی در مورد عامر کمال شریف الشوا، احمد سدو جهلب، و ولید محمد مصطفی جداالله می‌گردد که از عوامل حماس و بخشی از شبکه حماس در ترکیه‌اند. این وزارتخانه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای گفت که همچنین به دنبال اطلاعاتی در مورد عبدالباسط حمزه الحسن محمد خیر در سودان و محمد احمد عبد الدیم نصرالله است. الشاوا مدیر اجرایی «ترند جیو» است و در مقام عضو هیئت‌مدیره چند شرکت سرمایه‌گذاری به حماس خدمت کرده است.

جهلب نیز مدیر مجموعه سرمایه‌گذاری حماس است و فعالیت‌هایی را برای شرکت‌ها و مقام‌های زیر نظر حماس هماهنگ می‌کند. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ولید محمد مصطفی جدالله نیز در هیئت‌مدیره چند شرکت سبد سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

حمزه نیز در سودان مستقر و یکی از سرمایه‌گذاران حماس است که چند شرکت مالی این گروه را مدیریت کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا گفت که حمزه در انتقال نزدیک به ۲۰ میلیون دلار به مسئولانی در گروه حماس دست داشته است که تعدادی از آن‌ها تروریست جهانی شناخته شده‌اند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که حمزه روابط دیرینه‌ای با شرکت‌های مرتبط با القاعده و اسامه بن لادن نیز در سودان داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نصرالله نیز یکی دیگر از عوامل قدیمی حماس است که روابط نزدیکی با نهادهای ایرانی دارد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که او در انتقال ده‌ها میلیون دلار به حماس دست داشته است. این وزارتخانه جویای اطلاعاتی است که منجر به شناسایی و اختلال در منابع درآمدی حماس یا «سازوکارهای کلیدی تسهیل مالی آن» و هر کمک‌کننده یا تسهیل‌کننده مالی عمده شود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در جست‌وجوی اطلاعاتی است که ممکن است به موسسات مالی، مشاغل، یا سرمایه‌گذاری‌های تحت مالکیت یا نظارت حماس، شرکت‌هایی که در فناوری‌های دوگانه برای این گروه درگیرند، یا طرح‌های جنایی مرتبط باشد که اعضای حماس را درگیر می‌کنند و سود مالی برای حماس می‌آورند.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۱۹۹۷  حماس را سازمان تروریستی خارجی و در سال ۲۰۰۱ سازمان تروریستی جهانی معرفی کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است هر فردی که اطلاعاتی در اختیار دارد می‌تواند از طریق سیگنال، تلگرام، یا واتس‌اپ با تیم «پاداش برای عدالت (Rewards for Justice) تماس بگیرد. اطلاعات و مشخصات این فرد نیز کاملا محرمانه خواهد ماند.

وزارت خارجه آمریکا حداقل از ۱۵ دسامبر درخواست برای دریافت اطلاعات در مورد سرمایه‌گذاران حماس را مطرح کرده است. «پاداش برای عدالت» ماه گذشته در فضای مجازی با انتشار اسامی عوامل حماس اعلام کرد: «این عوامل حماس به تامین مالی حمله‌های تروریستی این گروه کمک می‌کنند و هیچ سودی برای مردم غزه ندارند. اگر اطلاعاتی در مورد این افراد دارید، به ما اطلاع دهید. ممکن است واجد شرایط دریافت جایزه و تغییر مکان باشید.»

بیشتر از جهان