هشدار نتانیاهو به ایران و حزب‌الله: اگر جنگ را گسترش دهند، با حمله‌هایی روبرو خواهند شد که در خواب هم نمی‌دیدند

نتانیاهو با انتقاد از نفتالی بنت، صحبت‌های علنی او درباره حمله‌های دو سال پیش اسرائیل در خاک ایران را «غیر مسئولانه» خواند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به جمهوری اسلامی و حزب‌الله هشدار داد که اگر جنگ را گسترش دهند، با حمله‌هایی روبرو خواهند شد که خوابش را هم نمی‌دیدند.

به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو شامگاه شنبه، ۳۰ دسامبر (۹ دی‌ماه)، در نشست خبری هفتگی خود حکومت ایران را «محور شرارت» خواند؛ کشوری که به گفته او در جبهه‌های مختلف، تجاوز به اسرائیل را رهبری و کل جهان آزاد را تهدید می‌کند.

او افزود که اسرائیل به رویارویی مداوم با جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد و در هر جا و به هر شکلی که ممکن باشد علیه ایران عمل می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین وعده داد که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هرکاری انجام خواهد داد.

نتانیاهو این سخنان را پس از آن بیان کرد که ارتش اسرائیل برای چندمین بار در روزهای اخیر مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را در لبنان و سوریه بمباران کرد. این رشته حمله‌های اسرائيل ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتانیاهو در این نشست خبری، با انتقاد از نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، صحبت‌های علنی او درباره حمله‌های اسرائیل به ایران را «غیرمسئولانه» خواند و گفت او صلاحیت سخن گفتن در این‌باره را ندارد.

اشاره او به مقاله‌ای است که روز پنجشنبه به قلم نفتالی بنت در وال‌استریت ژورنال منتشر شد. بنت در این مقاله فاش کرد که در سال ۲۰۲۲، زمانی که نخست‌وزیر بود به نیروهای امنیتی دستور داد در دو نوبت حمله‌هایی را در ایران انجام دهند.

یک روز مانده به پایان سال جاری میلادی، نخست‌وزیر اسرائیل، می‌گوید جنگ در غزه ماه‌ها طول خواهد کشید. او در ادامه این نشست خبری گفت: «اسرائیل در همه جبهه‌ها می‌جنگد و برای پیروزی به زمان بیشتری نیاز است.»

با گذشت نزدیک به ۱۲ هفته از آغاز حمله‌های گسترده به غزه، اسرائیل هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ دست یابد. از همین‌رو، نتانیاهو در ادامه سخنانش افزود برای دستیابی به اهداف اصلی حمله به غزه، یعنی «نابودی حماس» و «بازگرداندن گروگان‌ها به خانه» جنگ ادامه خواهد یافت.

به گفته نتانیاهو، تاکنون بیش از ۸ هزار نیروی حماس کشته شده و قابلیت‌های نظامی حماس به تدریج در حال نابودی است.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین وعده داد تا زمانی که امنیت برای ساکنان شمال کشور برقرار نشود، به هر طریقی مبارزه با حزب‌الله ادامه خواهد داشت؛ جایی که به گفته او به‌دلیل حمله‌های پی‌درپی حزب‌الله ساکنانش ناگزیر به تخلیه خانه‌هایشان شدند.