وال‌استریت ژورنال: ایالات متحده در برابر حمله تروریستی پهپادی بی‌دفاع است

قانون فدرال مقابله با تهدیدهای احتمالی پهپادها را برای سازمان‌های مجری قانون دشوار می‌کند

تصویری از کنترل پهپاد روی رودخانه‌ای در مرز رومانی-REUTERS/Thomas Peter

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت که حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل نشان داد که یک گروه شبه‌نظامی چطور می‌تواند از پهپادها به روش‌های متفاوت استفاده کند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، حماس از کوادکوپترهای (پهپادهای معمولی) مجهز به دوربین، برای شناسایی و نقشه‌برداری از دفاع اسرائیل استفاده کرد. سپس مهمات و بمب‌های سبک را روی پهپادی‌های معمولی سوار کرد و از آن‌ها برای منهدم کردن حسگرها و مسلسل‌های خودکار مستقر در امتداد مرز اسرائیل با غزه استفاده کرد.

این روش‌ها راه را برای حمله هفتم اکتبر هموار کرد. حمله‌ای که بیش از ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت و به گروگان گرفته شدن ۲۴۰ نفر منجر شد.

آنچه روی داد این نگرانی را در ایالات متحده برانگیخت که هرکسی می‌تواند نیروی هوایی خود را با چند صد دلار راه‌اندازی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محدودیت قانون فدرال این نگرانی را تشدید می‌کند. چرا که قانون فدرال اکثر سازمان‌های مجری قانون را از دفاع موثر در برابر چنین پرندگان ارزان قیمتی در داخل مرزهای ایالات متحده منع، و آمریکایی‌ها را در برابر حمله‌های احتمالی آسیب‌پذیر می‌کند.

پهپادهای کوچک دسته‌ای از پهپادها محسوب می‌شوند که کارشناسان از آن به‌عنوان سامانه‌های هوایی بدون سرنشین یاد می‌کنند.

ارتش ایالات متحده پهپادها را بر اساس حداکثر وزن، ارتفاع عملیاتی و حداکثر سرعت، به پنج دسته تقسیم می‌کند. گروه‌های ۱ و ۲ مطابق با تعریف اداره هوانوردی فدرال از سامانه‌های هواپیمای بدون سرنشین کوچک‌اند که وزنشان بین ۲۵۰ گرم تا ۲۵ کیلوگرم است.

آنها پهپادهایی‌اند که بیشتر علاقه‌مندان آن‌ها را به پرواز درمی‌آورند و کاربران تجاری مانند آمازون و والمارت به صورت آزمایشی از آن‌ها برای تحویل همه چیز از کالاهای خانگی گرفته تا دارو و پیتزا استفاده می‌کنند.

قانون فدرال رهگیری سیگنال رادیویی پهپاد، در اختیار گرفتن کنترل آن‌ها یا سرنگون کردن آن‌ها را تنها برای دفاع از پایگاه‌های نظامی و سایت‌های حساس، مانند کاخ سفید و تاسیسات هسته‌ای، مجاز شمرده است. در غیر این‌صورت، حتی رهگیری سیگنال رادیویی پهپاد می‌تواند قانون فدرال در زمینه شنود را نقض کند.

بیشتر از جهان