بایدن: توافق برای آزادی گروگان‌ها نزدیک است

جان کربی: به توافق برای آزادی گروگان‌هایی که حماس در جریان حمله به اسرائیل اسیر کرده است، نزدیک‌تر شده‌ایم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) گفت که معتقد است توافق برای آزادی برخی از گروگان‌هایی که حماس در غزه نگهداری می‌کند، نزدیک است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که بایدن بار دیگر بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرده است.

رویترز هفته گذشته به نقل از یک مقام آگاه در غزه گزارش داد که میانجی‌های قطری به دنبال توافقی بین اسرائیل و حماس برای تبادل ۵۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه روزه‌اند که به افزایش ارسال کمک‌های اضطراری به غیرنظامیان غزه کمک می‌کند.

به گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز روز دوشنبه گفت که ایالات متحده معتقد است به توافق برای آزادی گروگان‌هایی که حماس در جریان حمله به اسرائیل اسیر کرده است، نزدیک‌تر شده‌ایم. با این حال کربی گفت که «هنوز کارهایی برای انجام وجود دارد و تا زمانی که همه چیز کامل نشود ما به کار روی این موضوع ادامه خواهیم داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کربی همچنین گفت که دولت جو بایدن، خواستار رعایت قوانین بین‌المللی در غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه از جمله «وقفه‌های بشردوستانه» در جنگ است.»

پیش از این مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در ایالات متحده، روز یکشنبه به ای‌بی‌سی نیوز گفت که اسرائیل امیدوار است که حماس تعداد قابل توجهی از گروگان‌ها را «در روزهای آینده» آزاد کند.

نیروهای حماس حدود ۲۴۰ گروگان را در جریان حمله مرگبار به اسرائیل در ۷ اکتبر ، به غزه منتقل کرده‌اند که تاکنون تنها ۴ نفر از آنها آزاد شده‌اند.

اسرائیل اعلام کرده است که حدود ۱۲۰۰ نفر که اکثر آنها غیرنظامی بودند در حمله حماس در ۷ اکتبر که مرگبارترین روز در تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل است، کشته شدند.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی شهر غزه نیز اعلام کردند که حداقل ۱۳ هزار فلسطینی غیرنظامی از جمله حداقل ۵۵۰۰ کودک در اثر بمباران‌های بی‌امان اسرائیل کشته شده‌اند.

بیشتر از جهان