جریمه ۱.۲ میلیون دلاری شرکت فیلمسازی رابرت دنیرو برای تبعیض جنسیتی

گراهام چیس رابینسون مبلغ ۱۲میلیون دلار به‌عنوان غرامت ناشی از ناراحتی عاطفی و صدمه به شهرتش از شرکت دنیرو طلب کرده بود

در طول محاکمه دو هفته‌ای، رابرت دنیرو سه روز در دادگاه شرکت کرد که دو روز آن در جایگاه شاهد بودـ AFP

هیئت‌منصفه منهتن شرکت فیلمسازی رابرت دنیرو به نام «کانال پروداکشنز» را با دو اتهام اعمال تبعیض جنسیتی و انتقام‌جویی علیه گراهام چیس رابینسون، دستیار سابق این ستاره پیشکسوت سینما، محکوم کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، رابینسون که از سال ۲۰۰۸ به‌عنوان دستیار اجرایی دنیرو کار می‌کرد، در هر دو اتهام به مبلغ ۱.۲۶۴ میلیون دلار غرامت دریافت می‌کند.

خانم رابینسون که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ برای دنیرو کار می‌کرد، سالانه مبلغ ۳۰۰هزار دلار دستمزد دریافت می‌کرد. او گفت که در سال ۲۰۱۹ پس از درگیری‌های مکرر با دوست دختر رابرت دنیرو و استعفای او از کارش، این بازیگر برنده اسکار از ارائه‌ نامه معرفی برای یافتن شغل دیگر به او خودداری کرد.

دستیار سابق دنیرو مدعی شد که حین کار برای این بازیگر مشهور، تبعیض جنسیتی را تجربه کرده است و دنیرو او را با نام «همسر اداری» خودش خوانده و مجبورش کرده کارهایی از جمله شستن ملحفه‌هایش، دوختن لباس‌هایش و خاراندن پشتش را انجام دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شکایت رابینسون آمده است که او در نهایت استعفا داد، زیرا دیگر نمی‌توانست محیط کار خصمانه را تحمل کند. او دست‌کم مبلغ ۱۲ میلیون دلار به‌عنوان غرامت ناشی از ناراحتی عاطفی و صدمه به شهرتش از شرکت دنیرو طلب کرده بود.

دیوید سانفورد، وکیل رابینسون، با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «ما خوشحالیم که هیئت‌منصفه آنچه را که ما مد نظر داشتیم دید و حکمی به نفع چیس رابینسون علیه شرکت رابرت دنیرو صادر کرد.»

با این حال، هیئت‌منصفه شخص دنیرو را به‌عنوان فردی مسئول در مورد ادعاهای تبعیض جنسیتی و تلافی‌جویانه نشناخت و ریچارد سی شونشتاین، وکیل دنیرو و کانال پروداکشنز، در خارج از دادگاه گفت: «آقای دنیرو تبرئه شده است.»

در مقابل شکایت دستیار سابق رابرت دنیرو، شرکت کانال پروداکشنز نیز در سال ۲۰۱۹ شکایتی را علیه رابینسون تنظیم کرده و او را به تماشای بی‌رویه تلویزیون در ساعت کاری و سرقت اموال متهم کرده بود. رابینسون که این اتهامات را رد کرده بود، در دادگاه نیز تبرئه شد.

در طول محاکمه دو هفته‌ای، رابرت دنیرو سه روز در دادگاه شرکت کرد که دو روز آن در جایگاه شاهد بود. او هفته گذشته شهادت داد و اتهامات رابینسون علیه خودش را «مزخرف» خواند.

دنیرو ادعایی مبنی بر اینکه از دستیارش خواسته پشتش را بخاراند را تایید و اعتراف کرد که این موضوع یک یا دو بار اتفاق افتاده است، اما نه با قصد فحشا یا بی‌احترامی.

دنیرو در طول جلسه دادگاه اصرار داشت که با رابینسون رفتار خوبی داشته است، با این حال او اعتراف کرد که اکثر عصر‌ها، رابینسون را در فهرست تماس‌های اضطراری‌اش قرار می‌داد و همچنین برای انجام کارهای مربوط به تهیه و ارسال کارت‌های تبریک به فرزندانش به این دستیار متکی بود.

بیشتر از فرهنگ و هنر