«اَبر شعله» آتش‌سوزی‌های استرالیا تحت کنترل درآمد

پیامدهای سیاسی آتش‌سوزی‌ها دامن اسکات موریسون را گرفت

آتش در منطقه‌ای به وسعت کشور اتریش تحت کنترل درآمده است/Handout / STATE GOVERNMENT OF VICTORIA / AFP

آتش‌نشانان استرالیایی سرانجام اعلام کردند که پس از هفته‌ها دست و پنجه نرم کردن با شعله‌های آتش توانسته‌اند بزرگترین «اَبر شعله» آتش‌سوزی‌ها را تحت کنترل درآورند. این در حالی است که هواشناسی پیش‌بینی کرده که در روزهای پیش رو تا ۵۰ میلیمتر باران می‌بارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آتش‌نشانان نیوسوث‌ولز می‌گویند که اکنون در منطقه کوه‌های گاسپرز در شمال غرب سیدنی، دست بالا را در مقابل آتش به دست آورده‌اند. این منطقه برای بیش از سه ماه در حال سوختن بود.

این منطقه سه برابر لندن مساحت دارد و از کشور اتریش هم بزرگتر است. بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع به طور یکجا در این آتش‌سوزی در حال سوختن بود.

سازمان آتش‌نشانی نیوسوث‌ولز می‌گوید اگر پیش‌بینی بارندگی‌ها به وقوع بپیوندد برای آتش‌نشان‌ها مانند این است که همه کریسمس‌ها، جشن‌تولدها، عروسی‌ها و فارغ‌التحصیلی‌ها را یکجا برگزار کرده باشند و برای آن دعا می‌کنند.

آتش‌نشانان استرالیایی در چهار ماه گذشته به طور شبانه‌روزی سرگرم مهار آتش‌سوزی بودند و تعطیلات سال نو و کریسمس را هم در شعله‌های‌ آتش سپری کردند.

البته همچنان آتش‌سوزی‌های کنترل نشده‌ دیگری در استرالیا وجود دارد اما آتش جنگل‌های نیوسوث‌ولز بزرگترین آنها بود که تحت کنترل قرار نداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خشکسالی، تغییرات اقلیمی و وزش بادهای شدید در حالی که مدام جهت آن تغییر می‌کند، از جمله دلایل گسترده‌تر شدن آتش‌سوزی‌های امسال در استرالیا است. جنگل‌ها و مراتع استرالیا معمولا هر سال در فصل تابستان که از مهرماه آغاز و تا اسفندماه ادامه دارد، دچار آتش‌سوزی می‌شود.

این در حالی است که پیامدهای سیاسی این آتش‌سوزی‌ها نیز در حال شدت گرفتن است. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان محبوبیت اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا با توجه به خشم عمومی از آتش‌سوزی‌ها در این کشور، کاهش یافته است. هرچند نحوه امدادرسانی و مهار آتش‌سوزی‌ها مورد انتقاد نیست، سیاست‌های اقلیمی دولت موریسون هدف نقد قرار گرفته است. در مورد رفتار شخص موریسون در زمان آتش‌سوزی‌ها، از جمله سفر او به هاوایی و وادار کردن قربانیان آتش‌سوزی به دست‌دادن با او نیز انتقادهایی وجود دارد.

۵۹ درصد رای‌دهندگان می‌گویند از عملکرد موریسون رضایت ندارد و ۳۷ درصد هم نظر موافق داده‌اند.

در نتیجه آتش‌سوزی‌های استرالیا میلیون‌ها هکتار از جنگل‌ها و مراتع این کشور و هزاران خانه نابود شده و بیش از ۳۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. یک میلیارد حیوان از جمله کوالا و کانگوروهای معروف استرالیا نیز در آتش سوخته‌اند.

بیشتر از جهان