ترفندهای شیک‌پوشی پاییزی: چطور جوراب‌شلواری بپوشیم؟

پوشیدن کفش‌ زمستانی باعث می‌شود هر جوراب‌شلواری‌ای مناسب فصل به نظر برسد

جوراب‌شلواری‌های مشکی شیک‌ترند و پاها را بلندتر نشان می‌دهند. همچنین، به هر ظاهری می‌آیند-AFP

بیانسه در کنسرت «رنسانس» جوراب‌شلواری‌ای پوشید که با لباس‌های درخشان و رقص‌های مهیج او هماهنگ بود. اما جوراب‌شلواری غیر از تکمیل کردن ظاهر طلایی بیانسه در زیر پرتو نورافکن‌ها، قطعه‌ای بسیار کاربردی در ظاهر روزمره به‌خصوص در فصل پاییز و زمستان است، البته در صورتی که بدانید چطور آن را بپوشید که نه شبیه به بچه مدرسه‌ای‌ها شوید و نه ظاهرتان شبیه به کسی باشد که سر قرار عاشقانه می رود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

طراحان لباس توصیه می‌کنند که با بافت و رنگ و شفافیت جوراب‌شلواری‌تان بازی کنید؛ کاری که می‌تواند سبک لباس شما را از این‌ رو به آن رو کند. با سردتر شدن هوا، جوراب‌شلواری‌های بافته می‌توانند پاهای شما را گرم نگه دارند و البته هم‌زمان شیک هم باشند.

شفاف با جوراب

در مواقعی که قسمتی از پوست از میان لباس‌ها ظاهر می‌شود، پوشیدن جوراب‌شلواری شفاف ممکن است جذاب به نظر برسد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Steve Madden (@stevemadden)

به جوراب‌شلواری مشکی با خطی از پشت یا حتی جوراب‌شلواری‌های رنگی کمتر مات فکر کنید. جولز وترایچ، طراح لباس و سبک، به هافینگتون پست می‌گوید: «من جوراب‌شلواری‌های شفاف را دوست دارم، زیرا نمی‌توان آن‌ها را با شلوار چسبان اشتباه گرفت. پوشیدن جوراب‌ ضخیم روی آن، همراه با کفش پاشنه پهن یا کفش کتانی بامزه، روشی جذاب برای حالت دادن به جوراب‌شلواری است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوراب‌شلواری را با پوتین بپوشید، نه با پاشنه‌بلند

پوشیدن کفش‌ زمستانی باعث می‌شود هر جوراب‌شلواری‌ای مناسب فصل به نظر برسد. پوتین‌های سربازی، چکمه‌های تا مچ پا، چکمه‌های روی زانو، یا کفش‌های لژدار را در نظر بگیرید. ظرافت جوراب‌شلواری در کنار زمخت بودن کفش به آن سبکی منحصربه‌فرد می‌دهد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Steve Madden (@stevemadden)

بزرگ‌ترین اشتباه پوشیدن جوراب‌شلواری با کفش پاشنه‌دار است. حتی اگر لازم باشد که کفش پاشنه‌دار بپوشید، سعی کنید آن را با چکمه یا نیم‌چکمه پاشنه‌دار امتحان کنید.

لباس‌های تابستانی را بپوشید

لباس‌های تابستانی را با پوشیدن جوراب‌شلواری زیر آن‌ها زمستانی کنید. تاپ‌ها، دامن‌های کوتاه، و تی‌شرت‌ها همگی مناسب‌اند. سامانتا براون، که شغلش انتخاب لباس و طراحی ظاهر چهره‌های مشهور است، می‌گوید: «جوراب‌شلواری را می‌توان با هر قد دامن یا پیراهن پوشید و با شلوارکی از پارچه‌های زمستانی مانند تویید و چرم نیز عالی به نظر می‌رسد.» او با پوشیدن جوراب‌شلواری بافت‌دار، بلوز یقه اسکی، یا ژاکت کشمیری، شلوارک چرمی مورد علاقه‌اش را به لباس زمستانی تبدیل می‌کند.

سراغ جوراب‌شلواری‌های تیره‌تر بروید

جوراب‌شلواری‌های مشکی شیک‌ترند و پاها را بلندتر نشان می‌دهند. همچنین، به هر ظاهری می‌آیند.

انتخاب رنگ‌های روشن لزوما ممنوع نیست، اما نمونه‌هایی مانند جوراب‌شلواری سفید به‌راحتی ممکن است سبک لباس شما را شبیه به لباس دختربچه‌های دانش‌آموز نشان دهد.

هر تصمیمی که می‌گیرید، قانون کلی این است که جوراب‌شلواری را با رنگ‌بندی لباس هماهنگ کنید. این کار به منسجم نگه‌داشتن ظاهر کمک می‌کند.

ممنوعیت‌ها

شیک کردن ظاهر زمستانی با پوشیدن جوراب‌شلواری ممکن است سرگرم‌کننده باشد، اما به هر چیزی نباید پاسخ مثبت داد. وتریچ می‌گوید یکی از اشتباه‌ها این است که شلوار جین با جوراب‌شلواری ست شود. گرچه نشان دادن بافت جوراب‌شلواری زیر قسمت‌های پاره شلوارهای جین وسوسه کننده است، این دو به‌علت جنس متفاوتی که دارند به یکدیگر ساییده می‌شوند و ظاهر شخص و ایست شلوار روی بدن را خراب می‌کنند.

بزرگ‌ترین نگرانی براون در شیک‌پوشی جوراب‌شلواری مربوط به سایز است. او گفت: «مطمئن شوید که سایز جوراب‌شلواری درست باشد. نباید خیلی کشیده شود. یا اگر سایز خیلی بزرگ باشد، در اطراف مچ پا جمع می‌شود.»

بیشتر از مُد و زیبایی