سومین پیروزی تیم کریکت افغانستان در جام جهانی هند

افغانستان در شش بازی گذشته خود سه برد در کارنامه دارد

تیم کریکت افغانستان با سومین بردش به رده پنجم جدول بازی ها صعود کرد-ISHARA S. KODIKARA/AFP

سیر برد‌های افغانستان که با پیروزی بر تیم کریکت انگلستان آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و در ششمین بازی این تیم در جام جهانی یک‌روزه در هند و مقابل تیم ملی سریلانکا، ببر‌های آبی (نامی که دوستداران کریکت‌ بر تیم افغانستان گذاشته‌اند) توانستند تیم صاحب‌نام سریلانکا را شکست دهند و به سومین برد خود در این دور دست یابند. 

در بازی دوشنبه، ۳۰ اکتبر (۸ آبان)، که در شهر پونای هند برگزار شد، بر اساس قرعه، توپ‌اندازی به تیم سریلانکا رسید. این تیم با از دست دادن تمام بازیکنانش، پیش از اینکه ۵۰ آور (دور) را تکمیل کند، با گرفتن ۲۴۱ امتیاز، هدف ۲۴۲ امتیاز را برای تیم کریکت افغانستان تعیین کرد. 

در نیمه دوم بازی، بازیکنان افغانستان نخست ضعیف ظاهر شدند. رحمان‌الله گربز که در بازی‌های قبلی درخشش خاصی داشت و نقش اساسی را در برد تیمش در مقابل پاکستان و انگلستان بازی کرد، پیش از اینکه بتواند امتیازی به دست آورد، به دست دلشان مادوشانکا حذف شد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن حشمت‌الله شهیدی که در حال حاضر کاپیتان تیم کریکت افغانستان نیز است، همراه با رحمت شاه توپ‌زنی را ادامه دادند. رحمت شاه هم تا پیش از حذف شدن به دست دیموت کاروناراتنه، فقط توانست ۶۲ امتیاز برای تیم افغانستان به دست آورد. 

پس از آن بود که تیم افغانستان خودش را پیدا کرد و با گرفتن امتیاز‌های چهار و شش، سرعت امتیازگیری خود را بالا برد. تیم افغانستان در حالیکه هنوز چهار آور دیگر در اختیار داشت و فقط با از دست دادن یک بازیکن دیگر، هدف تعیین‌شده تیم سریلانکا را تکمیل کرد و پیروز میدان شد. بهترین بازیکن این مسابقه نیز از تیم افغانستان بود و فضل‌الحق فاروقی به دلیل حذف چهار بازیکن تیم سریلانکا، بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. 

به گزارش شبکه خبری الجزیره، حشمت‌الله شهیدی، کاپیتان تیم کریکت افغانستان، پس از پیروزی تیمش مقابل سریلانکا، گفت: «امروز بسیار خوشحالم. تیم ما همانگونه که انتظار داشتیم ظاهر شد و توانست پیروزی را از آن خود کند.» 

شهیدی سپس گفت: «بردی که مقابل پاکستان داشتیم، انرژی و اعتماد‌به‌نفس کافی به ما بخشید و برد امروز نیز نتیجه همان اعتماد‌به‌نفس ما است» و در ادامه افزود: «امروز را با توپ‌اندازی خوب شروع کردیم و برنامه‌ای که برای رسیدن به هدف تعیین‌شده در پیش گرفتیم، بسیار حرفه‌ای بود. از این بابت بسیار خوشحالم.» 

کوسال مندیس، کاپیتان تیم ملی سریلانکا، نیز گفت که تیمش در دویدن کم آورد و همین باعث شکست آنان شد. او گفت: «دست‌کم باید ۲۸۰ تا ۳۰۰ امتیاز به دست می‌آوردیم و هرچند در آغاز بسیار خوب پیش رفتیم، بازیکنان ما زود حذف شدند و نتیجه به باخت ما ختم شد.» 

بازی دوشنبه تیم کریکت افغانستان مقابل سریلانکا، یک امتیاز خاص دیگر نیز برای راشد خان، اسطوره کریکت افغانستان، در بر داشت. او با حضور در این بازی، به صدمین بازی یک‌روزه خود دست یافت. در آغاز بازی، مسئولان برگزاری جام جهانی کلاه و پیراهن ویژه‌ای به راشد خان اهدا کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، راشد خان پس از دریافت کلاه و پیراهن مخصوص، به رسانه‌ها گفت: «این موفقیتی بزرگ است؛ نخست بازی برای کشورم، و سپس رسیدن به صد بازی بین‌المللی یک‌روزه، برای من بسیار بزرگ است و روزی پرافتخار.»

 افغانستان با این برد به رده پنجم جدول بازی‌های جام جهانی یک‌روزه هند صعود کرد و با به دست آوردن شش امتیاز، امید‌هایش برای رسیدن به دور نیمه‌نهایی جام جهانی بیشتر شد. تیم کریکت افغانستان جمعه آینده، سوم نوامبر (۱۲ آبان)، مقابل تیم هلند بازی خواهد کرد. قرار است در پایان دور اول بازی‌ها، چهار تیم که امتیاز بیشتر دارند، به نیمه‌نهایی جام جهانی صعود کنند.

بیشتر از ورزش