اهمیت هماهنگی رنگ لباس با چشم در زیبایی

براساس مطالعه‌ای که در مجله «روانشناسی، زیبایی‌شناسی، خلاقیت و هنر» منتشر شده است، در واقع رنگ چشم‌ها قوی‌ترین عامل در هماهنگی یک مجموعه لباس کامل است

افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، احتمالا رنگ مو، چشم و پوست تیره‌تری دارند-Canva

رنگ‌ها واقعا چشم را درخشان می‌کنند.

اگرچه یکی از ارکان اصلی هماهنگ کردن لباس‌ها، هماهنگی آن‌ها با کفش یا کمربند است، اما این رنگ چشم‌ها است که واقعا به شما کمک می‌کند بهترین ظاهر خود را داشته باشید.

به گزارش نیویورک پست، براساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله «روانشناسی، زیبایی‌شناسی، خلاقیت و هنر» منتشر شده است، در واقع رنگ چشم‌ها قوی‌ترین عامل در هماهنگی یک مجموعه لباس کامل است.

«همه می‌خواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند، اما چه چیزی باید ما را در انتخاب رنگ لباسمان راهنمایی کند؟» این سوالی است که پروفسور دیوید پرت، محقق اصلی، در بیانیه‌ای عنوان کرد و گفت که این سوال مدگرایان در طول قرن‌ها است.

برای پاسخ به این سوال، محققان دانشگاه سنت اندروز از نزدیک به ۲۰۰ نفر نظرسنجی کردند تا مشخص کنند که چه طیف رنگی برای افرادی با رنگ پوست، رنگ مو و رنگ چشم متفاوت، بهتر به نظر می‌رسد.

بر اساس این مطالعه، پس از تغییر رنگ لباس مدل‌ها در تصاویر، مشخص شد که در کمال تعجب، این رنگ چشم و نه رنگ پوست صورت، است که قوی‌ترین عامل در انتخاب لباس مناسب است.

پرت گفت: «ما فکر می‌کردیم که رنگ پوست یکی از ویژگی‌های مهم است، زیرا تقریبا در تمام توصیه‌های آرایشگران بر این موضوع تاکید شده است. با کمال تعجب، رنگ پوست بی‌اهمیت بود.»

از بین تمام گزینه‌های رنگی بررسی‌شده، قرمز و آبی به‌عنوان محبوب‌ترین طیف‌های رنگی عمومی انتخاب شدند، اما با توجه به اینکه چه کسی چه لباسی می‌پوشد متفاوت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این تحقیق این‌طور به نظر می‌رسد کسانی که چشم‌هایی آبی یا خاکستری دارند، باید کمد لباس خود را با رنگ‌های «سرد» آبی پر کنند، در حالی که آن‌هایی که چشمان قهوه‌ای تیره دارند، بیشتر باید تکه‌هایی با رنگ‌های «گرم» نارنجی/قهوه‌ای بخرند.

پرت اذعان کرد که از نتیجه بسیار شگفت‌زده شدند.

او معتقد است که دلیل اهمیت این نتایج این است که تحقیقات قبلی اهمیت رنگ چهره افراد را برای انتخاب رنگ لباس نشان می‌دهند، اما «عامل مهم رنگ چهره را تعریف نمی‌کنند».

به‌عنوان مثال، افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، احتمالا رنگ مو، چشم و پوست تیره‌تری دارند.

او افزود که هریک از این ویژگی‌ها می‌تواند مبنای انتخاب رنگ لباس باشد.

به نظر می‌رسد چشم‌ها نه تنها پنجره‌ای به روح، بلکه به سبک ظاهری شما نیز هستند.

بیشتر از مُد و زیبایی