ترامپ:‌ دولت بایدن با کمک به تهران به حمله حماس به اسرائیل یاری رساند

ترامپ تاکید کرد که اگر او رئیس‌جمهوری آمریکا بود، حمله حماس به اسرائیل اتفاق نمی‌افتاد

دونالد ترامپ در جمع هواداران در نیوهمپشایر-Joseph Prezioso / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ دوشنبه در سخنرانی در «نیوهمپشایر» به موضوع جمهوری اسلامی ایران و تعامل دولت بایدن با آن و تاثیر آن بر حمله حماس به اسرائیل پرداخت و تاکید کرد که «ارتش اسرائیل باید گروه تروریستی حماس را از میان بردارد». 

به گفته رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده، ارتش اسرائیل می‌تواند به «شدیدترین شکل ممکن گروه حماس را از بین ببرد». ترامپ تاکید کرد که در این راه از اسرائیل حمایت می‌کند. او بار دیگر گفت که اگر رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده بود، چنین حمله‌ای رخ نمی‌داد. 

ترامپ تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، تحریم‌های کاملی علیه جمهوری‌اسلامی ایران اعمال خواهد کرد. دونالد ترامپ در سخنرانی خود در چارچوب کارزار انتخاباتی گفت: «ماموران ایرانی به نیروهای ما در سراسر خاورمیانه موشک شلیک می‌کنند و بایدن هیچ کاری نمی کند، این رئیس‌جمهور از مشکلات زیادی رنج می‌برد.» 

دونالد ترامپ گفت که «بایدن در واقع با کمک‌ به ایران، به انجام حمله حماس به اسرائیل کمک کرده ‌است». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ یادآور شد که حتی «در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، دیگر رئیس جمهوری دموکرات ایالات‌متحده، جمهوری‌اسلامی بودجه هنگفتی برای تامین مالی تروریست‌ها از سوی دولت آمریکا در اختیار گرفته ‌است.»

 نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد در صورتی که دوباره رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده شود «آمریکا را دوباره با عظمت می‌کند و تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را به‌صورت کامل باز می‌گرداند.» 

ترامپ در این سخنرانی خاطرنشان کرد که «تعاملات دولت کنونی ایالات‌متحده با جمهوری‌اسلامی به عملی شدن حمله حماس در هفتم اکتبر به اسرائیل کمک زیادی کرده ‌است». جمهوری‌خواهان از دولت دموکرات ایالات‌متحده انتقاد می‌کنند و می‌گویند «آزاد کردن شش میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌ جمهوری‌اسلامی تعامل با این کشور در جهت سرمایه‌گذاری روی گروه‌های تروریستی است». 

دونالد ترامپ دو روز پس از حمله هفتم اکتبر گروه حماس به اسرائیل گفته بود که «این حمله از جمله به این دلیل اتفاق افتاد که ایالات متحده شش میلیارد دلار از پول‌های ایران را آزاد کرد.»

بیشتر از جهان